Fynd i presentförpackning från Garnier Clean & Fresh

Lovade ju tidigare idag att jag skulle visa mitt fynd jag gjorde igår :) Jag försöker hålla vad jag lovar så gott jag kan men får erkänna att bloggen inte alltid blir min högsta prioritering men nog pratat om det, nu vill ni ju veta vad jag köpte!

Det är så att jag fastnat lite för ett ansiktsvatten, ansiktsvatten är lite utav en last för mig och jag kan inte leva utan det. Jag har testat oerhört många olika men det här har jag faktiskt köpt säkert 3 gånger innan nu så ni kanske förstår att jag gillar det :) Annars brukar jag köpa och använda tills det tar slut om det inte är katastrof för då slänger jag det (nej det gör jag faktiskt inte men jag önskar jag gjorde, jag hamstrar det och tänker att jag använder det en annan gång...) men sedan köper jag nytt.

Nåväl, när jag var på Konsum igår för att inhandla just ansiktsvatten, makeupborttagningsservetter och en ny deodorant så fann jag en söt liten presentförpackning och jag gillar presentförpackningar så jag slog till. Det var nämligen så att presentförpackningen i sig gick på 90 kr och innehöll just det ansiktsvattnet jag ville ha som kostar 51 pix bara det och nu fick jag dessutom två produkter till, det var inte ett så jättesvårt val kände jag.

Så, vad innehåller förpackningen då?

Garnier's serie Clean & Fresh med dessa produkter:

Refreshing Toner (ansiktsvatten på svenska)

Fresh 24 hour daily moisturiser (en fuktcreme kort och gott)

Clean & Fresh Refreshing Gel Wash (rengöringsgel).

Samtliga är för normal till blandad hy och innehåller fruktvatten. Jag gillar fruktvattnet för jag inbillar mig att det är det som gör att ansiktsvattnet luktar så förbaskat gott, jag älskar doften.

Nu skall ni få lite fin fakta från förpackningarna för det är alltid lika intressant och roande att se vad tillverkarna lovar!

Vi börjar med en allmän beskrivning på yttersidan av förpackningen:

"För normal och blandhy. Ger din hud spänst och lyster.

Garnier Clean & Fresh är en återfuktande hudvårdsserie med extrakt från äpple och druva.

Rengöringsgelen tar effektivt bort orenheter och makeup.

Ansiktsvattnet fräschar upp huden och sluter porerna.

Fuktcremen med vitamin E och fruktvatten gör huden sammetslen och perfekt återfuktad i 24 timmar. "



Jag kände att det där nog sammanfattade det hela ganska bra, fast jag vill ta med en mening från rengöringsgelen som jag gillade:

"Den avlägsnar effektivt orenheter och makeup. HUden blir väl rengjord och uppfräschad. Den strålar av friskhet."

Vem vill inte ha en hud som strålar av friskhet? ;)


Jag har ju tidigare nämnt att jag har känslig hy men det här ansiktsvattnet har jag inte haft några som helst problem med, jag t om föredrar det framför Garnier's Clean Sensitive serie. Får se hur rengöringsgelen och cremen funkar. Men jag får lov att säga att sedan jag började med mineralmakeup så är min hud inte alls lika rödtonad, irriterad eller torr. Jag var konstant fnasig förr men nu är jag aldrig det längre, det är knappt så jag behöver smörja in mig ur den synpunkten, det är ju fantastiskt! Mer ingående recension angående ansiktsvattnet kommer snart, resten av produkterna får vänta lite tills jag hunnit testa dom ordentligt såklart.. :)

I alla fall så tyckte jag det här var ett riktigt fynd för 90 kr, med tanke på att ansiktsvattnet själv kostar 51 kr bara det, fuktcremen går väl på runt hundralappen eller så misstänker jag. Jag har för mig att jag testat den tidigare och tyckte den var rätt trist men min hud är så annorlunda nu att jag tänker ge den en chans till.. :)








Kommentarer
Postat av: inthemake

Ibland har man tur ;))

2008-12-02 @ 13:08:54
URL: http://inthemake.se
Postat av: Marybeth

Inthemake: Ja visst är det så.. :)

2008-12-02 @ 15:27:42
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Johanna

Oj, 90 spänn är ett bra pris! Hudkrämen är faktiskt rätt bra :)

2008-12-03 @ 18:45:16
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Marybeth

Johanna: Eller hur, jag tyckte jag gjorde värsta fyndet där.. :) Vad roligt att höra att du tycker det! Då kanske jag tycker om den också, minns ju som sagt inte hur den var O.o

2008-12-03 @ 18:49:48
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0