Youngblood!

Jag var just inne på Grand Parfymeri's hemsida (efter tips av underbara Inthemake såklart!) och såg att dom lagt in Youngblood's produkter i webbshoppen!  Jag har länge varit lite sugen på att testa Youngbloods mineralmakeup, nya sorter är alltid kul att testa! Det som väl har hindrat mig litegrann är att dom är ganska dyra, eller, egentligen är dom ju i samma prisklass som ID men då kunde jag ju köpa testkit för att se hur det var innan. Det kanske går att få testers av Youngblood någonstans också innan man köper, jag har inte utforskat saken så ingående ännu :)

Lite info om Youngblood som jag så skamlöst lånat från GP ;)

"Youngblood är en 100% mineralmakeup som jobbar i synergi med huden. Den hetaste makeuptrenden på marknaden i en elegant, exklusivt designad förpackning.

Youngblood har en komplett makeup-serie med Mineral foundations (finns i pulverform, pressade och flytande), Concealer, Kroppspuder. Rouge, Ögonskuggor, Kajal, Mascara, Läppstift, Lipliner, Borstar och Penslar.

Ger vacker, naturlig, frisk lyster
Passar alla åldrar och hudtyper
Lugnar, läker och verkar anti-inflammatoriskt
Naturligt UV-skydd med SPF15
Sitter kvar hela dagen - även vid värme, såväl utifrån som inifrån
Tar bort ojämnheter
Täcker allt! Kvisslor, ärr, pigmentfläckar, rosacea som den även lugnar
Torr hud får liv, lyster och fukt
Minimerar porer och orsakar inte pormaskar"


Det som lockar mig är bl.a. att det finns foundations i olika formulas, dvs i pulverform, pressade och flytande. Jag skulle vilja testa en i pressad form för ibland blir jag redigt trött på pulvervarianten. Jag har även kikat lite på Glo Minerals pressade bas men den är ju ganska dyr den med..

Jag är lite förvånad över att jag inte läst särskilt mycket i bloggar angående Youngblood men det kanske inte varit så lätt att få tag i tidigare eller så har ingen upptäckt det än? Kan ju också vara så att folk testat och inte gillat det utan att jag läst det nånstans...

Jag undrar nu, har du eller någon du känner testat något från Youngblood?


Kommentarer
Postat av: vaniljlatte

Du är utmanad i min blogg! Check it! :)

2008-12-04 @ 13:09:15
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com
Postat av: inthemake

Jag är åxå extremt nyfiken på den ;)

2008-12-04 @ 13:23:33
URL: http://inthemake.se
Postat av: Marybeth

Vaniljlatte: Alright.



Inthemake: Då kan vi bilda klubb.. vi får se till att testa.. :) Men du var inte så förtjust i mineralmakeup va? Eller har jag fattat fel? Du kanske inte testat det än bara? :)

2008-12-04 @ 13:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0