Nytt i sminkskåpet - Nivea Stay on Lip Liner nr 13 Crystal

Läppennor har aldrig riktigt varit min grej, jag har några få men inga som varit korrekt färger till de läppstift jag använder. Jag vet ju att det blir så mycket bättre om man använder läppenna och gärna en primer med men det har liksom funkat ändå.

Dock så läste jag på det mycket trevliga forumet Pret-ty att Nivea hade en ofärgad läppenna, jag har tidigare läst om ofärgade läppennor men visste inte att något märke man kan köpa i en vanlig sminkaffär hade någon. När jag nu fick reda på det investerade jag i en.

Det är alltså Nivea's Stay On Lip Liner i genomskinliga färgen Crystal. Det är en uppskruvbar penna, och jag tycker sådana pennor är smidigare på det viset att man slipper vässa. När man lägger på den blir den helt osynlig, syns inte överhuvudtaget. Man känner att det blir lite som strävt och det gör ju att läppstiftet fäster bättre.

Jag har hittills bara använt den en gång eftersom jag sedan jag köpte den bara haft läppstift en gång och då hade jag Maybelline's Moisture Extreme i färgen Passion red (länken leder till ett LOTD-inlägg).

Jag lade på läppennan över hela läpparna och sedan en bit utanför också för att färgen inte skall blöda ut och jag tycker faktiskt att läppstiftet höll sig bättre, framförallt så blödde det inte alls. Måste ju dock pröva den flera gånger innan jag kan ge ett definitivt utlåtande men i nuläget är jag väldigt nöjd med den.

Inte blodigt dyr heller, kostade runt 75 kr om jag missminner mig.




(skall uppdatera med en bild på hur själva udden ser ut sedan, har inte kommit ihåg att ladda mitt kamerabatteri än så den här bilden är tagen med mobilkameran..)






Vad tycker ni? Något för er att testa? Har ni redan testat den och har några åsikter? Behöver ni en läppenna eller är det något totalt onödigt? Kan ni kanske inte leva utan era läppennor?



Kommentarer
Postat av: Inthemake

Jag tycker att det är en grymt bra grej ;) måste kolla in den!

2009-04-03 @ 12:56:50
URL: http://inthemake.se
Postat av: Sminkan

Låter spännande! Kanske vore något.

2009-04-04 @ 07:46:06
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Den verkar bra!

2009-04-04 @ 09:24:46
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Anonym

ITM: Eller hur! Smidigt känner jag, slippa ha olika läppennor till allt.. Gör det! :)



Sminkan: Ja jag tycker inte den är så dum, gillar att den går att använda till alla färger med, så slipper jag ha en massa olika läppennor drällandes.



Kerstin: Jo, inte så tokig! :)

2009-04-04 @ 12:42:14
Postat av: CrazyNails

Det här låter spännande, själv använder jag gärna läppenna

2009-04-05 @ 12:49:42
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/
Postat av: Kajsa Kavat

Låter som en superbra grej! Är inte annars så förtjust i läppennor men ibland är man ju tvungen för att hålla stiftet på plats. Att man kan måla utanför med den här är ju hur bra som helst för att undvika att stiftet blöder.

2009-04-06 @ 14:26:17
URL: http://kajsaskosmetik.blogspot.com
Postat av: Marybeth

CrazyNails: Ja den är inte dum alls... jag gillar verkligen det faktum att jag kan måla utanför utan att det syns och att den hjälper läppstiftet. Har du en läppenna till alla dina olika färger på läppstift då?



Kajsa Kavat: Ja, eller hur! :) Nej, jag är inte heller så förtjust i det, tycker det är en tråkig sak men det här är ju mycket bättre än att ha en till varje färgton.. Och som du säger, att man kan måla utanför så man slipper att det blöder, dessutom syns det ju inte om man målar utanför, behöver man inte vara så noggrann med den.. :)

2009-04-07 @ 13:52:33
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0