Shoppat från Kicki.be

De här sakerna från Kicki.be köpte jag för ganska längesedan när dom skulle lägga ned, var dock nyss inne på sidan och ännu har de inte lagt ned helt.





Först ut har vi Loreals Colour Fresco Refreshing Creme Eye Shadow och jag beställde två vita.

Efter att ha läst om dessa i Sminkans blogg och läst att dom är helt okej så kände jag att jag var tvungen att köpa två, jag gillar krämskuggor! Dessa var verkligen inget som brände hål på plånboken heller, precis som allt Kicki.be säljer.



Det är krämskugga på stift och jag har inte provat det mer än en gång men tyckte den var bra då, funkar bra som bas och även självt om man tar ett tunt lager, det blir fint skimmer.


Sedan läste jag någonstans att Loreal slutat sälja en av mina favoritmascaror Volume Shocking (2 step volume constructing mascara) här i Sverige. Jag vet inte hur det är med detta för jag har faktiskt glömt att titta i affärerna, får göra det snarast.

Men i alla fall så menar jag den som har som en kam till själva färgdelen som kom först och inte den med två borstar som kom senare. Den med två borstar var ingen hit i jämförelse med dess kusin med kam, men jag gillar konstiga borstar. Den fanns bara att köpa i brunt men var väldigt billig så jag kände att den var värt ett test igen för att se om jag fick så bra resultat som jag minns att jag fick.

Vet inte varför jag glömt bort denna mascara? Kan vara att den var svår att få bort men nu har ju en totalt suverän remover så det skall inte vara några problem (recension av removern finns här!).



Har inte testat den ännu men skall göra det efter att jag testat några andra, japp jag har en kölista! ;)



Sedan så är det ett litet testköp, jag tycker long lasting läppgunk är bra och vill gärna hitta fler sådana. Hittills har jag ett från Max Factor som jag tycker är helt okej, det är riktigt fin färg och håller skapligt men mer om detta i ett eget inlägg. Så, jag såg att Covergirl har sådana läppgunk och det var lite urplockat bland färgerna men jag tror jag hittade en skaplig. Jag har inte testat det ännu så jag vet inte hur det funkar eller hur färgen ser ut men jag tänkte att jag skulle försöka få ihop lite swatches på mina läppgunk här lite längre fram, jag har blivit inspirerad av Bjootis läppgunksresa och Makeupoholics uppvisning av sin läppstiftssamling. Det här jag köpte heter Outlast Smoothwear.


     

(de två bilderna till höger har jag lånat från Kicki.be)

Jag har nr 815 som är någon slags bärig nyans.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0