Woho!

Jag har varit arbetslös ett tag nu (tre mån, vilket ju egentligen inte är så mycket om man jämför med hur illa en del andra har det..) och det har inte varit något vidare kul, varken med tanke på ekonomin eller hur rastlös man blir. Det är inget vidare att gå hemma och bara vilja ha ett nytt jobb. Jag har såklart sökt de få jobb som funnits och fått gått på en intervju men inget napp.

Den här veckan har därför varit otroligt fantastisk för mig, från att ha haft inget jobb och precis fått ett nej tack-brev så fick jag TRE jobberbjudanden. Så härligt! Ett jobb tackade jag nej till ganska omgående då det inte kändes rätt för mig och vilken lyx att kunna göra så, tacka nej alltså.. Idag har jag varit och träffat chefer på de två ställena som är kvar och blivit erbjuden jobb hos båda. Båda är lockande, mycket lockande, men har olika kvaliteter. Så nu i helgen blir det för mig att försöka bestämma mig för vilket jobb jag vill ha, på måndag skall jag lämna besked. Det här måste ju garanterat klassas som ett lyxproblem? Dock så är det inget lättare för det, det är ju i alla fall minst ett halvår av min framtid som skall bestämmas. Jag skall börja skriva listor med för- och nackdelar för respektive jobb och så får vi se vad jag kommer fram till... :)

En sak är i alla fall säker och det är att jag tänker fortsätta med mitt köpstopp även nu när jag har fått ett jobb igen, för jag har mått riktigt bra av att tänka till lite innan jag handlar.

För övrigt så blir det fredagsmys ikväll för att fira lite.. :) 

Hoppas ni har en mysig fredag ni också!



PS. Jag hoppas ni inte har något emot att jag då och då skriver sådana här inlägg också? Bland allt skönhetsrelaterat menar jag.. DS.

Kommentarer
Postat av: Emma P

Men gud vad kul, stort grattis! Och nej, klart att du kan skriva om personliga saker också!

2009-12-04 @ 22:07:01
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jättegrattis! Tänk vad roligt! :)

2009-12-05 @ 14:31:28
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: kerstin

Jag läser gärna lite personligt också. Grattis till jobben =)

2009-12-06 @ 11:51:36
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: marybeth

Emma P: Tack så jättemycket.. :) Roligt att höra, då fortsätter jag så.. :)



Johanna: Tack! :) Ja, det känns verkligen jättekul att fler vill ha en.. :)



Kerstin: Vad bra! :) Tack så mycket!

2009-12-07 @ 13:27:11
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0