Make my monday - vecka 6

Jag har ju inte hängt på det här med MMM innan men känner att det kan vara en kul grej att göra.. :)

Här är därför MMM:n från vecka 6 och det är underbara Bjooti som ställer frågan, kolla in den här!

(texten nedan har jag faktiskt stulit från Bjootis inlägg)

Make my Monday är en meme med inriktning på smink och veckans fråga kommer, som namnet antyder, att läggas upp varje måndag.


Så här mejkar du din måndag:

1. Kika in på Bjooti varje måndag under förmiddagen för veckans fråga.
2. Svara på frågan i din blogg (eller genom en kommentar till detta inlägg om du ingen blogg har)
3. Lämna en länk till dina svar i kommentarerna till det aktuella M.M.M-inlägget.
4. Länka gärna från ditt inlägg till M.M.M-inlägget här på Bjooti så att fler får möjligheten att svara på frågan.



Veckans fråga:

Sminkar du dig då du känner dig risig, hängig eller nere, eller är mejken något som får stryka på foten då du inte känner dig topp.


Mitt svar:

Det varierar ganska kraftigt får jag säga, är jag hemma har jag inget smink alls utan brukar försöka vårda huden på något vis, med en mask eller så, beroende på hur risig jag är. På helgerna när jag bara är hemma och på sin höjd skall gå till affären bryr jag mig inte ett dugg om smink.

Skall jag däremot jobba, vilket jag ju gör alla vardagar, så brukar jag åtminstone lägga på lite mineralfoundation, kanske lite rouge och mascara. Det gör jag i princip alltid hur trött jag än är för jag vet att jag inte kommer må bättre av att vara helt osminkad på jobbet. Det är lite som en rustning, jag gillar nämligen inte mina röda fält jag har på kinderna och vill gärna slippa min osäkerhet över dem, lite mineralfoundation på dom och jag slipper den. Jag vill gärna kunna koppla bort den delen på jobbet nämligen, där har jag ju så mycket annat att tänka på..  Hade jag inte dom röda fälten skulle jag lätt skippa basen och gå osminkad dock..

Sen ibland om jag bara är trött  och inte känner mig särskilt hängig och har lite extra tid kan jag försöka piffa till mig lite och ha lite ögonskugga, eyeliner och så. Jag använder inte så mycket smink till vardags faktiskt. Just ja munnen också, läppglans har jag alltid, eller cerat, beroende på läpparnas skick. Sen varierar jag ju färgerna såklart.


Kommentarer
Postat av: Emma P

ha, jag är som du, ska mkt till för att jag ska gå osminkad till universitetet. har jag smink så känner jag att jag iaf ser lite fräschare ut, även om jag inte känner mig fräsch:)

2009-02-04 @ 18:18:22
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Emma P: Precis så är det ju! Jag skulle eg kunna gå osminkad men jag mår bättre om jag ändå har piffat lite, så det gör jag.. :)

2009-02-18 @ 13:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0