Bubbel

Sista dagarna ledigt innan jag återgår till jobbet i en månad och sedan får en veckas semester till, dom spenderas med mina päron då min mamma har semester nu med.

Idag har vi varit och kikat i affärer, gjort massor av fynd! Roligt med rea.. :) Jag skall självklart visa vad jag köpt här ;) Det är mest makeup som vanligt, det har en alldeles särskild dragningskraft på mig. Jag var ganska duktig och köpte faktiskt bara sådant som jag verkligen ville ha, ibland kan jag spåra ur på reor och köpa massor av grejer bara för att det är billigt. 

Även varit till tandläkaren idag och även det var roligt, han kikade på mina tänder i knappt 10 min inkl. fotografering och konstaterade att det ser jättefint ut. Jag hade tydligen inte varit där sedan slutet av 2007, hos tandhygienist, trots att jag bett om  kontroller varje år eller vartannat år för att se till att allt är bra. Tänder är viktigt! Skönt att allt ser fint ut, inga hål och visdomständerna kommer som dom ska och sitter bra och inte snett. Dessutom blev det gratis eftersom jag fick 600 kr, toppen! Men fatta, 600 kr för en undersökning på runt 10 min, det är ganska pricey, jag förstår att många skippar att gå även fast det är jätteviktigt.


Köpte något trevligt ätbart till ikväll med, skall titta på serien Älskarinnor (kl. 20.00 på TV4) och ett av mina absoluta favoritprogram Morden i Midsomer (kl 21.00 på SVT1). Det trevliga jag köpte att äta? Färska blåbär, hallon och jordgubbar! Dessa passar utmärkt till den hemgjorda vaniljkrämen jag gjorde till blåbärs- och äppelpajerna jag bakade igår, jag är nämligen ingen riktig pajmänniska utan äter hellre bären som de är.. :) Våra vänner däremot är pajmänniskor, därav pajerna..






Vad gör ni nu? Har ni semester eller jobbar ni? Ingen semester alls i sommar eller inget jobb? Mammaledig? Pappaledig? Jag är nyfiken på er! :)




Kommentarer
Postat av: kerstin

jag har äntligen semester =)

2009-07-21 @ 18:00:42
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: marybeth

Gud så skönt! :)

2009-07-29 @ 20:58:20
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0