Hawaiian tropic sunkissed del 2

Häromdagen skrev jag ett inlägg om att jag köpt Hawaiian tropic sunkissed glossen (detta) och efter det fick jag en kommentar från rara Kissen som har en trevlig liten blogg som hon kallar Osnygg

Kissen undrade över hur dom smakar och om de ger mycket färg så därför gör jag nu ett kompletterande inlägg, man måste ju stilla nyfikenheten hos sina kära läsare ;)

Jag testade båda två igår kväll och har även testat dom nu ikväll igen.

Dessa gloss är inget speciellt gällande färg eller så, de ger inte särskilt mycket färg alls, island berry som är det rosa ger lite rosa färg men inget som är markant utan man ser att det blir en "kallare färg" på läpparna jämfört med mango papaya som är det orange och heller inte ger mycket färg men som ändå blir lite "varmare" på. Det som man däremot får är en trevlig glans. Dom känns behagliga på, absolut inte klibbiga utan mer åt läppbalsamhållet.

Det var färgen det. Smaken då? Tja vad ska jag säga.. dom smakar frukt men jag kan inte riktigt beskriva smakerna. Mango papaya tycker jag att man känna att det är det det skall smaka men den andra, Island berry? Jag vet inte riktigt vad det är meningen att den skall smaka.. ingen av dom är dock äckliga men det är inte det godaste jag smakat heller. Dom smakar i alla fall mycket. Jag tror jag föredrar island berry, tycker den är något mildare i smaken.

Dom doftar också ganska mycket, kan tänka mig att någon som lätt får huvudvärk av dofter kanske inte blir helt nöjd.. jag kan nästan själv känna att det blir lite mycket så här på kvällskvisten men så är jag ganska känslig emot en del dofter ibland.

Sammanfattningsvis, det är gloss med inte så mycket färg men desto mer smak och doft.

Jag tror inte att dessa kommer bli några personliga favoriter.. men jag skall i alla fall försöka använda dom igen.

Okej, det var en lång utläggning... blev du något klokare Kissen?

Kommentarer
Postat av: Kissen

Mycket klokare! :D



Tror jag ska slå till på ett.

Jag vill ju inte ha en massa färg utan bara något bra skydd för sommarsolen.

Och med det priset kan man nog stå ut med lite knasig smak!

Tack! :)

2009-06-20 @ 19:10:17
URL: http://osnygg.blogspot.com/
Postat av: kerstin

Jag har hittat dem i helgen! Smaken är ju lite sådär, men solskyddet prima!

2009-06-22 @ 20:33:54
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Marybeth

Kissen: Roligt att höra!



Det låter som en bra idé, solskydd is the shit! :) Så lite så, kul att kunna hjälpa till! :D



Kerstin: Men vad kul! :) Jo jag håller med om smakerna men det är perfekt med solskyddet så det är ju verkligen värt pengarna ändå.. :)

2009-06-22 @ 22:17:41
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0