Nytt i verktygslådan - penslar från Beauty needs

För ett tag sedan köpte jag lite penslar, de kostade 15 kr styck så jag tog en av varje sort för att testa, jag har inte börjat testa dom än utan dom har blivit liggande så jag tänkte att om jag gör ett inlägg nu får jag tummen ur och börjar använda dom.

Märket heter Beauty needs och säljs på Ica Maxi, det verkar vara ett svenskt företag då det enda som står är Stockholm Sweden och ett svenskt telefonnummer. Dom har inte bara penslar utan även många små plastburkar, makeupsvampar och sådant.

Jag är inte särskilt kräsen vad det gäller penslar till ögon- och läppgunk. Jag har en del från Kicks, de grå penslarna, och så har jag några från Lindex. Har även några från IsaDora som jag fick med när jag köpte mineralmakeup förut. Sedan använder jag skumgummiapplikatorer då och då, jag har en del skuggor där jag tycker det funkar bättre än penslar, ve och fasa tänker ni kanske nu? ;) Jag är faktiskt inte helt anti mot skumgummiapplikatorer, tycker det funkar helt okej för det mesta.

Jag tycker att de verkar riktigt trevliga, ögonskuggepenslarna är mjuka och fina och läpppenseln tror jag kommer funka riktigt bra. Smala eyelinerpenslar brukar det ju kunna vara lite si och så med men jag tycker definitivt inte den här ser något sämre ut än den som följde med geleylinern från Face för ett tag sedan.

För 15 kr styck är det ju inte hela världen om dom inte är kanon heller, testar man inte får man ju aldrig veta om det är bra.. :)


Från vänster till höger är det som följer:

nr 401 lip & contour

nr  205 eyeshadow

nr 204 eyeliner

nr 202 eyeshadow & eyebrow

nr 201 eyeshadow











Skulle ni kunna tänka er att köpa billiga penslar på t.ex. Ica Maxi eller tycker ni allt sådant är skräp? Säger priset automatiskt att dom är bra eller inte?




Kommentarer
Postat av: Ninni

Jag tycker absolut att budget är värt att testa - ibland hittar man ju riktiga fynd. Däremot har jag testat denna läppensel och den var riktigt kass, varje gång jag målade läpparna med den så lossnade det ett antal strån som satte sig i läppstiftet - usch! Har en ihopfällbar nu från Sephora som är fantastiskt bra istället.

2009-06-07 @ 15:58:44
Postat av: Kissen

Nu blev jag jättenyfiken!

Tyvärr är närmsta Ica Maxi flera mil bort men om jag får vägarna förbi måste jag ju bara åka och kolla!



Alltså. Jag har borstar allt ifrån 25 spänn upp till 300 så priset spelar ingen stor roll så.

Visst, mina Body Shop-borstar är kalasbra, men det är även en del av mina billiga.

(jag insåg just att jag har sjukt mycket borstar!! garvar)



Och jag gillar faktiskt också skumgummiapplikatorer. Brukar köpa Kicks svarta lite billigare varianter. Funkar kalas till tex VLDs bökiga (men fina) skuggor.



Man ska inte vara så snobbig tycker jag.

Då missar man mycket budgetgodingar! :)

2009-06-07 @ 23:24:55
URL: http://osnygg.blogspot.com/
Postat av: Sminkan

Jag är sjukt förtjust i mina penslar från elf så priset spelar ingen roll. Finns många billiga och bra penslar.

2009-06-11 @ 14:30:10
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Emelie

vissa budget saker äääääger, tom bättre än de dyra vissa fall, så jag tycker inte det spelar så stor roll var de är ifrån om dem ändå är bra :)

2009-06-11 @ 18:04:48
URL: http://gayfishes.blogg.se/
Postat av: marybeth

Det är det som är lite tjusningen med billigare saker tycker jag, att dom faktiskt kan vara så himla bra och då har man gjort ett fynd. Köper man en dyr grej förväntar man sig ju att den verkligen ska vara bra. Nej vad synd, jag hoppas att min inte är sådan men skall inte ha så höga förväntningar på den då. Jaså, från Sephora? Kanske man skall kolla upp, tack för tipset! :)





Kissen: Det tycker jag absolut, det är ju inga större pengar om dom är skapliga.. :)



Du verkar ha en del penslar ja :) Jag har ju borstar från Id och IsaDora och så Kicks dom där professionella eller vad det är och dom är inte så dumma.. gillar verkligen Ids kabukiborste. Men till ögonmejk och så har jag ju inga särskilt dyra, de dyraste är ju från Kicks misstänker jag.. så, dessa skall säkert duga åt mig.. :)



Woho, någon mer än jag som inte avskyr skummisar :D Jag tror jag har några från H&M nu men dom var ingen hit.. köpte några väldigt billiga på ett lågprisvaruhus förut med men dom har jag inte testat ännu.. Till skuggorna i den svarta VLD-paletten är dom ultimata, det håller jag med om!



Jag håller med, jag är absolut ingen snobb :)





Sminkan: Men vad kul! Jag måste nog ta och beställa lite därifrån. Det gäller bara att hitta dom i denna djungel av penslar :)



Emelie: Jag håller med, visst är det så. Finns så många bra budgetprodukter som jag inte förstår hur man frivilligt kan köpa någon som är ibland hundralappar dyrare.

2009-06-11 @ 21:58:40
Postat av: elin

Hej! Jag funderar på att beställa hem beauty needs penselsett på tax-free.

Du verkar ju kunna en del om smink och sånt, så jag underar är du nöjd med dom? :)

Jättetacksam för svar på min blogg! Tack på förhand :)

2012-02-08 @ 08:57:05
URL: http://beyondblue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0