EOTD - Ett öga lila

Nu är jag lite på G här igen, det blev en paus här mitt i alltihopa.

Tänkte att jag skulle visa ett litet experiment jag gjorde när jag kom hem en dag, jag brassade på med lila ögonskugga på ena ögat och hade kvar sminkningen jag hade haft under dagen på det andra. Syftet var att se om ögonfärgen framhävdes mera och vad passar då bättre än att ha olika skugga på varje öga? Jag vet inte om det blev så abnorm skillnad men lite kanske? Jag får göra om det och försöka få lite bättre bilder då.

Detta blev ingen toppensminkning men jag har lovat mig själv att våga lägga ut dåliga sminkningar också så nu kör vi...



      

(Klickbara bilder..)

Ser nu när jag kikar närmare på bilderna att mina ögonbryn hade behövt fixas till lite innan fotograferingen men det är sådant som händer.




Kommentarer
Postat av: badis

vadå dålig, det här var ingen dålig sminkning alls, vacker ju!:) Lila ögat blir så grönt, alltså irisen blir det:)

2010-04-04 @ 20:27:57
URL: http://badbomben.blogspot.com
Postat av: Emma P

Snygga sminkningar båda två tycker jag! Absolut inget fel på dem. Förstår hur du menar dock. Ska det hända ngt på bloggen måste man ju ibland lägga ut sminkningar som kanske inte känns som det allra bästa man har presterat... Båda två är fina dock. Jag tror absolut att det händer en del med ögonfärgen. Dock tror jag att det rör sig om rätt små nyanser och att det kan vara svårt att fånga det på bild om man inte är en väldigt proffsig fotograf... Jag upplever ändå att en viss skillnad framkommer här också, men tror alltså att det kanske syntes mer IRL:)

2010-04-05 @ 10:29:17
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Badis: Aaw, vad du är snäll! Glad jag blev nu.. :) Roligt att du ser skillnaden! Det var svårt att få med på bild men jag tror att det syns mer i verkliga livet..



Emma P: Åh, tack! Jo, man är ju lite kinkig med att lägga ut sånt man inte är så nöjd med men jag försöker vänja mig vid det.. Jo, det blir ju stendött om jag inte lägger ut dom! :D Jo, jag är verkligen ingen proffsig fotograf så att få fram någon jätteskillnad är väl svårt men jag tycker att man kan ana liiite i alla fall.. men jo det syntes nog mer irl, och så är det ju det där med ljuset också.. Jag måste verkligen öva mer på att ta bilder, jag tycker det är svårt att få till bra vinklar och så med. Har också övervägt att införskaffa en annan kamera.. vi får se.. :)

2010-04-05 @ 18:43:30
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0