Här ska testas Lily Lolo!

Äntligen har jag fått tummen ur och beställt samples av olika foundationnyanser, ett skimmerpuder, concealers samt ett rouge från Lily Lolo, något som jag länge länge tänkt göra. Jag har läst så mycket positivt om foundationen att jag inte längre kunde låta bli, efter att jag dessutom skaffat Paypal blev det ännu enklare. Jag är lite stolt över mig själv faktiskt.

Jag beställde från LilyLolos egna brittiska webbshopp och fick betala 128 kr inkl. frakt för dessa samples, helt okej tycker jag (1,25 £/ sample av foundation och skimmerpuder , 0,75 £/sample av concealer och rouge samt frakt som gick på 1,25 £ = 10,75 £).

Jag är mycket nöjd med webbshoppen, smidigt att kunna betala med PayPal och bra info med mejl när paket skickats osv. Dröjde heller inte allt för många dagar innan det kom. Rekommenderas!

Jag har inte hunnit testa så mycket än men av det lilla jag testat är jag positivt inställd.  Jag hoppas att detta kan vara en ersättare till min mycket dyrare nuvarande favorit från Id Bare Minerals jag använder nu, om den är lika bra och dessutom så mycket billigare vore det ju helt perfekt. För en stor burk med 10 gram i får man betala 12 £ plus frakt.

Lily Lolo's mineralmakeup innehåller inte heller bismuth som jag vet att många ogillar.


Ja, som rubriken säger så skall här hårdtestas och jag återkommer lite längre fram med mina tankar om Lily Lolo.





Fyra foundationnyanser (Warm Honey, Warm Peach, Blondie och Popcorn) för att säkert hitta rätt nyans för mig, ett skimmerpuder ( Star Dust), tre olika concealers (Blush Away, Peepo och Nude) och ett rouge (Candy Girl).








Har ni testat Lily Lolos mineralmakeup? Vad tycker ni i så fall? Har ni inte testat men är nyfikna eller är ni inte ett dugg intresserade av mineralmakeup utan föredrar annat gunk? Några andra märken som har mineralmakeup ni vill tipsa om? Tell me!



Kommentarer
Postat av: bella

Tack för den fina kommentaren på min blogg. Tvekade länge om jag skulle lägga ut såna hemska bilder på mig själv, men visst är det jättekul att se vilken skillnad det blir!

2010-08-30 @ 21:49:52
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Postat av: Emma P

Åh vad kul! Jag testade dem för några år sedan, men det var så jobbigt med påsar att jag kom av mig. Fast tror att jag har kvar proverna...

2010-08-30 @ 22:34:22
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Bella: Det var så lite så! Inte tyckte jag att dina bilder var hemska! Men jag tyckte det var starkt gjort eftersom jag själv ogärna visar mig osminkad för omvärlden allt för mycket.. :)



Emma P: Ja, det här tycker jag är kul! Ja, jag hatar provburkar och påsar men jag tog en assiett och så har jag hällt ut lite på och sen kört med borstarna på den och då har det gått rätt så bra.. Man får vara uppfinningsrik. Du kanske skall rota fram proverna och testa igen? :)

2010-08-31 @ 18:50:17
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Fröken Frodig

Jag är överförtjust i LL´s foundation, men jag har de kalla nyanserna. Har även ett par ögonskuggor, men tyvärr är jag lite för lat för att använda dom... är inte riktigt kompis med lösa skuggor. Det lilla jag använt dom så håller dom måttet tycker jag allt.

2010-08-31 @ 20:22:16
Postat av: marybeth

Fröken Frodig: Vad roligt att höra! Visst hade du testat bare minerals också? jag har i alla fall fått för mig det.. Ah, jag vet inte alls om jag tog rätt nyanser nu, håller på att testa.. försökte ta någon som såg ut att vara lik bare minerals light fast kanske en aningens ljusare men det är ju såå svårt. Jag har också svårt för lösa skuggor, undviker dom oftast just därför vilket är synd..

2010-09-01 @ 19:31:28
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Fröken Frodig

Nepp, har inte testat Bare minerals, har för mej att de innehåller bismuth vilket min hy reagerar på. Sen tycker jag Bare är för dyrt. Everyday Minerals gillar jag däremot, många nyanser och olika täckning att välja på - och bra pris

2010-09-07 @ 12:58:40
Postat av: marybeth

Fröken Frodig: Ja men så var det ju, nu när du skriver det så minns jag! Ja, BM är dyrt.. men jag kör ändå på den då den verkligen funkar för mig. Ah.. EM gillar jag inte tyvärr, eller min hud gillade det inte.. väldigt synd.

2010-09-09 @ 19:28:16
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0