Nytt nagelgunk!

Något av det tråkigaste jag vet är att ta bort nagellack och av den anledningen så blir det sällan något nagellack på tassarna här hemma. Jag köper nagellack och tänker att det här skall jag använda för det är ju så snyggt men sedan blir det inte riktigt av för att jag inte haft någon större lust att ta bort det sedan. För ni vet, remover lite varstans och förhoppningsvis en del på bomullspaden, har man otur luddar den och det blir nagellack på fingrarna och så ska man försöka få bort det, det går åt massor av pads och remover och det stinker av removern. Sedan vet man knappt var man ska kasta padsen heller för att dom luktar och dom känns brandfarliga.  Nu kan det hända att jag överdriver lite men så jobbigt känns det vissa gånger när jag skall mana mig själv till att lacka naglarna, haha.

Så, jag har länge sökt någon smidigare lösning för att ta bort nagellacket när det börjar bli slitet och läste för ett tag sedan om den här fiffiga burken i en blogg (som jag inte för allt i livet kan komma på vilken det var nu) som man bara stoppar ned fingret i och så tas det bort utan särskilt mycket slit eller kladd.  Dessutom är den fri från aceton, olja, färg och parfym och skall vara supersnabb! Jag kikade efter den i ganska många affärer och fann den till slut på ICA Maxi, woho! Snart kom den också recenserad i Nailtastics blogg och fick goda recensioner och då visste jag att jag gjort ett bra köp :)

Jag fann också några borttagningsservetter på ICA Maxi och dom kostade bara typ 20 kr för tio stycken så jag tänkte att jag kunde ju testa dom också, kanske är perfekta till tånaglarna eller så? Dom är också acetonfria.

Dessa skall också hårdtestas (precis som Lily Lolos grejer som jag skrev om igår) och förhoppningsvis blir det lite enklare att ta bort lacket så att jag börjar lacka lite oftare! Nu har jag ju dessutom bytt jobb och jag tror att min nya arbetsplats inte har så mycket emot lite nagellack.. :)









(Notera att dom glömt en bokstav, hihi)








Hur gör ni för att smidigt få bort nagellacket? Har ni testat några av dessa grejer och vad tyckte ni i såfall?




Kommentarer
Postat av: fia

Jag har inte testat nån av dom men kommer att göra det för jag har kört med nå billigt från öb... Inte bra .

Nice blogg du har .

2010-09-01 @ 10:20:38
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: kerstin

Jag har testat burken, den ät galet bra!

2010-09-01 @ 16:28:49
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: marybeth

Fia: Det tycker jag absolut att du ska göra! Annars så finns det en kanonbra vanlig remover på Lidl, Ciens nagellacksremover, kostar under 20 kr och är suverän!



Kerstin: Oh, vad roligt att du också tycker det, nu måste jag verkligen få tummen ur och testa den.. :) Ska bara komma mig för och måla naglarna.. du har inga problem med att ha lack på jobbet? jag tänkte du jobbar ju också inom vården.. det är inga kollegor eller patienter som reagerat illa på det eller så?

2010-09-01 @ 19:29:53
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: amanda

jag har burken här hemma, ÄLSKAR den! tre sekunder så är nagellacket borta från ett finger, hur smidigt som helst! undrar hur länge den räcker bara...

2010-09-23 @ 10:22:43
URL: http://www.thefatandfurious.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0