Budgettips: Proffs Professional Dry Shampoo

Ännu ett budgettips men även en slags recension skulle man kunna säga.

Torrschampon är riktiga lifesavers för oss som har hår som har en förmåga att se trist ut (fett!) efter några dagar. Jag själv vill heller inte tvätta mitt hår alldeles för ofta utan brukar köpa mig en dag extra med hjälp av torrschampon. Man skakar flaskan och sprayar i håret närmast hårbotten, tänk på att hålla ett visst avstånd, och sedan använder man fingrarna och liksom gnuggar in det ordentligt och poff så ser håret genast så mycket fräschare ut!








Proffs Professional Dry Shampoo är ett torrschampo som man kan använda för att få håret att se fräschare ut, det tar bort oljan i hårbotten och ger en matt känsla. Man kan även använda det i rent hår för att få till den matta, sträva känslan i håret och en aning volym.

Jag har testat några olika torrschampon men får lov att säga att det här från Proffs slår många alla av dom jag tidigare har testat, bl.a. Lee Staffords torrschampo i rosa liten flaska, Toni & Guy's, Björn Axén's och Cake beauty's. 

Det luktar inte starkt och stickande som många torrschampon kan göra utan doften är helt klart uthärdlig och faktiskt ganska trevlig.

Det gör jobbet, dvs det gör att håret ser betydligt fräschare ut. Effekten av det håller dessutom i sig en hel dag.

Det är billigt, runt 45 kr får man ge och det är mindre än hälften av vad många andra torrschampon kostar.

Priset i kombination med att det faktiskt funkar så bra och inte gör att jag får andningsproblem när jag använder det gör att jag tycker att det är en toppenprodukt!

Jag har köpt mina flaskor på H&M.



Kommentarer
Postat av: Ninni

Kanske man skulle testa! Bra tips där!

2010-02-23 @ 20:08:17
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Postat av: marybeth

Ninni: Det tycker jag absolut, det är ju lite pengar att förlora om du inte skulle tycka om det.. :)

2010-02-24 @ 20:30:59
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: anna

Den är jätte bra, hittade den i min syrras garderob precis! Gratis är bra ;)!

2011-07-02 @ 11:54:39
URL: http://forestman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0