Kreativ Blogger Award

Åh, jag blev så hemskt glad när jag såg att rara Skor och maskara gett lilla mig en Kreativ Blogger Award! Jag har sett dom på jättemånga bloggar och tänkt att tänk om jag också fick en sådan och nu fick jag en och det värmde, tack så mycket! Nu är jag ännu gladare, såg just att fina Marinamake också gett mig en award! :D


Nu ska jag enligt reglerna leverera sju stycken intressanta fakta om mig själv, vi får se hur jag lyckas för här kommer dom:


1. Min skoltid var verkligen ingen dans på rosor och jag var ganska hårt mobbad, det har satt sina spår vad det gäller att lita på människor, lära känna dom och så är min självkänsla verkligen inte någonstans i närheten av vad jag önskade att den var.

2. Jag är en skotjej, jag älskar verkligen skor och främst högklackade tyvärr - inte alltid så bra för fötterna.. eller plånboken. Jag vågar inte räkna mina par knappt längre men jag är långtifrån de riktigt skobesatta i skomängd, som tur är kanske ;)

3. Jag älskar tv-spel och det har jag gjort ända sedan brorsan och jag fick vårt Nintendo 8-bitars för typ hundra år sedan, vi var för övrigt bland de första som fick ett sådant av alla barnen i närheten så alla kom på besök bara för att få titta och provspela. Och ja, jag minns det som igår. Numera spelar jag dock mest Playstation 2 och har fastnat totalt för musik- och frågespel för tillfället: Rock band, Singstar och Buzz is the shit.

4. Jag älskar 50- och 60-talsstilen på kläder, skor, smink och hår. Bilarna också! Musiken med! Ja ni kanske förstår att jag är helt såld på det. Att jag är uppväxt med rock n roll och amerikanska bilar kanske har påverkat detta en hel del ;)

5. Apropå musik så är jag galen i musik och tror ärligt talat inte att jag skulle överleva utan musik särskilt länge. Vad som spelas? Det mesta som låter bra i mina öron men mestadels rock dock, men jag har otroligt bred musiksmak.

6. Jag arbetar som medicinsk sekreterare och skriver alltså journaler nästan hela arbetsdagarna, jag finner det otroligt intressant med ämnet medicin men vill inte bli sjuksköterska, läkare eller något sådant utan det administrativa ansvaret passar mig utmärkt.

7. Mitt sminkintresse är absolut inget jag ärvt, min mamma har i princip aldrig sminkat sig knappt och ägde under min uppväxt bara en mascara och inget mer. Den använde hon dock bara vid speciella tillfällen.  Jag brukar dock få henne att piffa till sig lite med mascara och lite ögonskugga någon gång ibland, även om gångerna är otroligt få. Så nej, det har jag inte ärvt.. men jag har minnen av att jag fick små provläppstift och annat av min farmor som liten och när jag blev lite äldre tvingade jag mamma att gå med i Vevay för att jag skulle få smink, tvingade henne även att köpa smink på Konsum från märket Collection 2000. Lila läppstift och konstiga nagellack var grejer det på den tiden.. Sedan brukade jag leka sminkös och sminka mina kompisar.

Och så det här med att nominera, jag vet att väldigt många redan fått utmärkelsen men jag väljer ändå några som jag absolut skulle vilja ge den till.. :) Dom nominerade är... *trumvirvel*..

Skor och maskara - En nyfunnen blogg som jag är glad att jag upptäckt, jag väntar dessutom ivrigt på att få höra mer om alla balklänningarna! ;)

Frillythings - Fina Emma med sina snygga dagens outfits, virkningar, mysiga katter, kakelläggardrömmar och så en mycket trevlig personlig touch på det hela, jag gillar!

Lipglossbitch - Damen med Sveriges äldsta beautyblogg, hon innehar även en av dom bästa sminkbloggarna i Sverige enligt mig.

Sminkan och Emma P - Superb kombination av två fina damer som ger sjukt inspirerande inlägg i rasande fart. Älskar deras blogg och skulle gråta blod om de slutade blogga.

Makeupoholic - Makeupoholic är efter en lång bloggpaus tillbaka på ny adress! Jag är så glad över det för det här är också en av mina favvobloggare.. tjoho!

Makeupjunkie -  Ännu en favorit, gillar skarpt! Blogga mera! ;)


Sedan vill jag även säga att alla som jag länkat till är toppenbloggar! Tänk vilken ny värld som öppnades för mig när jag hittade alla underbara bloggare.. :)




Kommentarer
Postat av: Basteth

Haha, Vevay minns jag också..;) Tror t o m att de finns fortfarande, hur kan det gå runt när det finns så mycket annat fint?



Vad gäller skor så har du en till här men har lugnat mig de senaste åren i takt med att sminkintresset ökat.. Tur att den ena utgiftsposten minskar när den andra exploderar i alla fall...



Du som gillar 50- och 60-tal borde förresten se en superbra film, An education! Man vill ju bara äta upp hela filmen så snygg den är!:)



Kram och supertack för åternomineringen!:) Du är för söt!

2010-02-24 @ 21:56:38
URL: http://skorochmaskara.blogspot.com
Postat av: Emma P

Vad roligt att läsa! Just dte där med att inspirationen knappast kommer från våra mammor diskuterade Sminkan och jag faktsikt härom dagen, vi har liknande situationer som du om man säger så... Min mormor är lite mer intresserad av smink än vad min mamma är, men det är knappast hon som har gjort mig sminkintresserad heller. Kanske är det just ens mammas icke sminkande som väcker sminkpassionen till liv hos en själv...? Isf kommer eventuella döttrar i mitt hushåll vara mkt osminkade:D



Slutligen, tusen tack för de rara orden! Har inga planer på att göra om utmaningen, men jag blev verkligen otroligt glad när jag läste detta!!!

2010-02-25 @ 10:49:56
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Helena/LipGloss Bitch

Tack snälla! Vad glad jag blir :)

2010-02-25 @ 18:11:06
URL: http://lipglossbitch.se
Postat av: Johanna

Haha, ska blogga mera! Tack för nomineringen :)

2010-02-25 @ 18:35:49
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: marybeth

Basteth: Vevay ja... trevligt att någon mer än jag minns det.. :) Ja, de finns fortfarande! Jag såg dom i något sådant där reklamhäfte med samma gamla paletter som de ger bort gratis bla bla... haha.. Jag vet faktiskt inte, bekvämlighet kanske?



Vad kul! Det är väl lite samma här.. andra intressen har tagit över lite men jag blir fortfarande helt hänförd av vissa skor ibland.. :) Men det går i perioder får jag säga..



Oh, den måste jag verkligen se då,... inte hört talas om den så det ska bli spännande.. :)



Kram! Det var så himla lite, tack detsamma ;)



Emma P: Kul att höra, det var så himla svårt att komma på saker tyckte jag.. :) Nämen gjorde ni? Intressant att ni har liknande situationer, det kanske ligger något i det där.. att man blir så pass intresserad för att ens mamma aldrig varit intresserad.. hmm.. man skulle nästan behöva göra en undersökning och se om de som har mammor som är tokintresserade blir mindre intresserade.. Haha, det blir nog samma här med ev. döttrar då :D



Det var så lite så.. :) Nej det förstår jag ju att du verkligen inte vill göra.. :)



Helena: Så lite så, roligt att höra att det gladde dig! :)

2010-02-28 @ 12:41:37
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0