Testat: IsaDora Inliner Kajal nr 56 Blonde

Jag har blivit beroende av en kajalpenna, jag erkänner. Mitt senaste missbruk är IsaDoras inliner kajal i nyansen Blonde som är en ljus hudfärgad penna som jag använder på vattenlinjen.

Jag använder den varje dag, eller ja de dagar jag sminkar mig för det gör jag ju faktiskt inte varje dag. Den är med till vardags, till fest och egentligen alltid när smink åker på helt enkelt. Det tar bort det röda och gör att man ser så mycket piggare ut och efter att ha börjat använda den kan jag inte sluta, tycker det ser så trist ut utan nu.

Enligt IsaDora själva är detta en mer fast och vattenresistent kajal- och konturpenna. Den skall tåla heta och fuktiga klimat. Den speciella formulan skall dessutom göra att den är enkel att applicera och skall ge ett exakt resultat. IsaDoras produkter är som vanligt oparfymerade och kliniskt testade för att undvika allergiska reaktioner.




(Min penna har hängt med ett tag och har blivit vässad några gånger och det är därför den är så kort på bilden)



Så, vad tycker jag då?

Jag är lite splittrad gällande den här kajalen, den har både för- och nackdelar. Jag tycker om att den är så lätt att måla med, den ger mycket färg och man behöver inte trycka för att få dit någon färg eller så. Det tråkiga är väl att den på mig inte sitter så jättebra, den är ju dock väldigt förlåtande jämfört med en mörk kajal eftersom det inte syns att det försvunnit på samma sätt. Jag vet inte om man kan lita på vad jag tycker angående hållbarheten dock, hittills har jag inte prövat någon kajal som suttit bra på min vattenlinje under någon längre tid. Jag känner att jag också bör tillägga att jag inte testat att fixera med ögonskugga, detta beror på att jag är lite rädd att använda ögonskuggor så nära själva ögat då jag har så känsliga ögon. Detta kan ju vara något att testa om man har mindre känsliga ögon för att få pennan att sitta bättre annars.


Sammanfattningsvis så gillar jag ändå den här kajalen, den irriterar heller inte mina känsliga ögon utan funkar bra att ha i vattenlinjen även när jag har linser. Att den inte sitter så länge som jag skulle ha önskat kan jag ändå leva med eftersom det inte syns så mycket när den försvinner och det brukar oftast ändå finnas lite färg kvar som gör att det röda inte blir riktigt lysande, sedan går det ju faktiskt att fylla på med ny kajal också om man känner att man har lust med det. Skulle jag dock hitta en som sitter bättre skulle jag med glädje ersätta denna med den eftersom det ändå är hållbarheten jag saknar i nuläget.

 

Pris? Runt 65 kr.
Var köpa? Överallt där IsaDora finns, bl.a. Kicks, H&M, Lindex, Maxi osv.
Köpa igen? Jodå, inte omöjligt.

 

Vi avslutar med en liten bild där jag använt kajalen. 

 





Om någon har tips på liknande pennor i den här nyansen som sitter bra i vattenlinjen så tar jag tacksamt emot dom! Även svarta pennor är intressanta.




Kommentarer
Postat av: kerstin

Jag gillar också denna! Ffa för att den inte får ögonen att klia. Trots att jag gillar den, glömmer jag dock ofta att använda den (det blir ju bäst om man applicerar efter sista maskararundan...) Fånigt!

2010-03-01 @ 09:43:16
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Emma P

Ser fint ut på dig! Brukar inte använda inliner så ofta och definitivt inte ljusa. Det är dock mest av bekvämlighet och för att jag inte vill göra mina ögon supertorra i onödan. Har linser och då är väl inliner inte så jättebra, även om jag använder det ibland. Iaf, tror att MUS har liknande nyanser, även om jag inte vet huruvida de sitter bättre eller ej.

2010-03-01 @ 10:20:17
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Kerstin: Det är samma här, jag gillar att den inte kliar eller irriterar ögonen. Det är lätt att glömma, jag har fått in en rutin nu att lägga den efter att jag tagit bort "mascararesterna".. Det brukar för det mesta gå bra att komma ihåg det då..



Emma P: Tack! :) Jag har ju också linser och väldigt känsliga och torra ögon, allmänt bråkiga skulle man nog kunna säga men jag tycker att det funkar bra med den här inlinern ändå. Svarta tycker jag är bråkigare av någon anledning och dessutom har mina ögon en förmåga att bli rinniga ibland och då är det ju verkligen inte läckert att ha en rinnande svart inliner.. haha.. Jag har köpt en från MUS, en svart eller mörkgrå eller vad det är.. som det var sagt att den var vattenfast men jag vet inte om jag upplever att den sitter så mycket bättre.. det måste dock testas mer för det är så sällan jag använder inliner.. :)

2010-03-04 @ 08:47:55
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag måste tipsa om en kajalpenna som är fantastisk! Håller hur bra som helst (iallafall på mig). Har ockå haft problem med att hitta bra inliner tills jag provade Isadora Colormatic Eye Pen. Hur bra som helst! :) Finns dock bara i mörka färger.

2011-03-26 @ 01:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0