Doves duschkrämer

Jag har alltid haft ett gott öga till Doves duschkrämer, gillat dofterna och dom har känts fräscha att använda. Nu har förpackningarna dessutom fått en uppfräschad design och ser riktigt trevliga ut tycker jag. Jag tycker om att kunna köpa duschkrämer samtidigt som jag handlar mat och jag vill inte lägga allt för mycket pengar på sådana produkter heller så Dove har varit prisvärda, oftast är det erbjudande på dom också. Efter flera års användande tyckte jag det var på tiden att jag skrev lite om dessa, man glömmer så lätt bort produkter man ofta använder och man tar dom lite för givet tror jag. Produkter som är dåliga är så mycket lättare att tänka på.

Tänkte att vi kunde gå igenom några av de olika från Dove som jag använt mest, jag har testat några andra också men dom har jag valt att utelämna då de inte blivit lika stora favoriter.





Först ut är Fresh touch från Go fresh-serien och den skall dofta gurka och grönt te. Den doftar väldigt fräscht och man känner sig fräsch när man använder den. Den skall ha en otroligt lätt och fuktgivande konsistens och lämna huden fräsch, lätt och uppiggad.







Ännu en från Go fresh-serien, Energize heter denna och detta är en av mina favoriter. Den har små korn i sig som nästan ger lite skrubbeffekt och det känns väldigt fräscht med dom i - som att det är små bitar av frukt eller så vilket inte är helt omöjligt då den i alla fall doftar grapefrukt och citrongräs. Doften gör att man vaknar till lite (bra om man duschar på morgonen) tycker jag och den luktar supergott!





Här har vi nästa favorit, också den ifrån Go fresh-serien. Burst heter denna och den har doft av nektarin och vit ingefära. Luktar supergott och känns mycket fräsch att använda! Burst är det nyaste tillskottet i Go fresh-serien och den har Dove lyckats bra med!


Då har vi kommit igenom alla i Go fresh-serien och kan fortsätta in på Cream Oil-serien!




I Cream oil-serien kombineras creme och olja och detta gör att man får en duschkräm som är tio gånger rikare på vårdande naturliga oljor jämfört med en vanlig duschkräm. Den är rik på oljor men inte oljig. Denna heter Cherry blossom & Almond oil och doftar då alltså körsbärsblomma och mandelolja, tycker det stämmer in bra och den luktar gott!




Denna är också från Cream Oil-serien och heter Rosewood & Cocoa butter. Den har liksom sin syster också en kombination av olja och creme. Denna doftar lite chokladigt av kakaosmöret (cocoa butter) och något annat som jag antar är rosenträ (rosewood). Den luktar i alla fall väldigt gott och liksom "rikt" tycker jag, älskar att ha den här på vintern då den är lite fylligare i doften än dom i Go fresh-serien som är väldigt fräscha och liksom friska.





Mina tankar:

Det jättetråkiga är dock att jag fått inse, efter flera års användande och lite ignorans, att Doves duschkrämer och jag inte är kompatibla. Min hud blir kliande och väldigt torr vilken av dem jag än använder och jag tycker det är så himla synd för jag tycker verkligen om dom. Även om jag smörjer in mig så funkar det inget vidare utan det verkar som att dom bara inte funkar med min hud. Det skall dock sägas att jag har väldigt torr och känslig hud överlag. Jag köper dom ändå i protest och använder för att jag tycker om dofterna och konsistensen på krämerna.

Har ni inte lika kinkig hud som jag rekommenderar jag dom dock varmt, särskilt Go fresh-seriens Burst och Energize är hur mysiga som helst, man känner sig verkligen fräsch och dom luktar sååå gott, perfekt nu på sommaren tycker jag. På vintern har jag alltid älskat att använda Cream oil-varianterna med Cherry blossom & almond eller Rosewood & cocoa butter, dom doftar ljuvligt. Något som jag kan tycka är lite tråkigt är att så lite av doften stannar kvar i huden efter att man duschat men det är väl på samma gång också lite bra då det inte krockar med parfym.



Pris? Mellan 25-30 kr, köper man när affärerna har erbjudande kan man dock få dom mycket billigare.
Hur mycket? 250 ml.
Var köpa? Mataffärer, H&M, Kicks, Åhléns m.fl.
Köpa igen? Trots att min hud inte kommer överens med dom riktigt kommer jag nog köpa dom igen då jag verkligen tycker om dessa.










Har ni testat Doves dusckrämer? Vad har ni tyckt och vilka har ni i så fall testat?

Vad brukar ni annars använda för duschkrämer? Några att rekommendera? Tips mottages gärna!



Kommentarer
Postat av: Fröken Frodig

Gillar också dofterna på Go Fresh-serien, men precis som du är dom inget för min torra, känsliga hy. Oparfymerad duscholja är min melodi, lite trist men skönt för huden.

2010-07-30 @ 10:08:08
Postat av: marybeth

Fröken Frodig: Vad trist att du också upplever det så.. jag tycker det är synd att dom inte gör några fler som är för känslig och torr hy för dofterna är ju kanon annars, precis som du säger. Aha.. oparfymerad duscholja? Jag testade i ett desperat försök förut någon slags barnduscholja men den var verkligen inte rolig.. vad använder du för någon? :)

2010-07-30 @ 12:59:37
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Fröken Frodig

Sorry att det tog sån tid innan jag svarade! Jag använder Eucerin duscholja, finns att köpa på apoteket (finns även parfymerad, den har jag inte testat). Den skummar som vanlig duschcreme men torkar inte ut lika mycket.

2010-08-05 @ 17:49:10
Postat av: marybeth

Fröken Frodig! Ingen fara, jag är lika seg jag på att svara.. :) Ah, jag skall kika efter den! Tanken på en duscholja som skummar låter trevligt, jag har lite svårt för såna som inte skummar då det känns som att man inte blir ren riktigt. Tack för tipset! :)

2010-08-16 @ 21:32:20
Postat av: Cassandra

Jag tycker att det är rätt svårt att göra en bra design till sin blogg - hur har du burit dig åt? Du har ju en riktigt snygg blogg!

2011-07-12 @ 13:26:34
URL: http://djurförsäkring.net
Postat av: marybeth

Cassandra.. Det är jättesvårt! Jag har ändrat väldigt lite på min blogg.. bakgrundsfärgen, teckensnitt och så en egen header bara.. Verkligen inget avancerat.. Tack så mycket!

2011-07-12 @ 17:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0