EOTD Vardag

Här kommer en EOTD på hur jag vanligen sminkar mina ögon till vardags. De dagar jag börjar väldigt tidigt är det inte till att ha mycket fantasi utan det blir bara detta.

De dagar jag börjar  senare brukar jag lägga till någon roligare skugga och eyeliner, det varierar lite.. Men jag är verkligen inte så fantasifull och uppfinningsrik som många andra är. I mitt yrke är det tyvärr lite så att man inte skall sticka ut för mycket med smink och naglar, i alla fall inte på just den arbetsplatsen jag är på nu. Där är alla väldigt lågmälda med sådant och jag har inte riktigt velat sticka ut.

Det är MAC Paint pot i Bare study, En ljus ögonskugga från IsaDora, mascara som just nu är Lash Stiletto från Maybelline och IsaDoras inliner kajal i Blonde. Till ögonbrynen använder jag H&M's ögonbrynsfix. Där har ni min vardagssminkning vad det gäller ögonmejken, kanske inte överdrivet kul men enkel och lagom just nu.

Först är det bilder som jag tagit ståendes vid fönstret, alltså i dagsljus. De andra tog jag sedan i badrummet med lampljus.


  




  


(alla bilder är som vanligt klickbara)







Hur sminkar ni er till vardags? Kör ni all in då också med starka färger och så då med? Har ni jobb där det funkar hur bra som helst att sminka sig hur som helst eller jobb där det är lite mer strikt? Berätta gärna, jag är nyfiken!




Kommentarer
Postat av: Sminkan

Vad kul med en eotd! Klassisk och fin makeup!

2010-03-18 @ 18:24:57
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Sminkan: Kul att du tycker det är kul :D Tack!

2010-03-18 @ 19:04:06
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Emma P

Det ser jättefint och fräscht ut tycker jag. Kul att du skriver om ditt vardagssmink! Till vardags är jag ofta rätt diskret, har vanligtvis en bas, rouge, ifyllda bryn och mascara och kajal. Eventuellt kladdar jag på lite läppglans under dagen. förresten det där med vardags beror på. Många dar är jag helt osminkad, typ om jag är hemma och pluggar. Förr sminkade jag mig mer i skolan men nu är jag så seg på morgonen och orkar inte stressa... Dock kan man ju sminka sig ordentligt när man går på universitetet så kanske ska försöka passa på, dte är min sista termin nämligen...

2010-03-19 @ 18:17:24
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Emma P: Tack så mycket.. :) Det gör mig glad att höra! Jag försöker skriva om det som jag själv tycker är kul att läsa om.. så får vi se hur jag lyckas.. :)



Jo bas, rouge, fixade bryn och mascara kör jag på till vardags när jag jobbar.. När jag bara är hemma (dvs ledig) så sminkar jag mig inte alls, så skönt att skippa ibland.



Ja på universitetet får man väl nästan se ut hur som helst :D Det är nog lite skillnad när man kommer ut och jobbar sedan. Inom det du skall jobba med fick man inte ha nagellack om jag minns rätt..? Hur är det med vanligt smink? Det får man väl ha? Kanske inte jättextremt då. Eg förstår jag inte vad det skall spela för roll men det är klart, folk kanske inte tar en lika seriöst om man kommer med närapå dragqueensminkning inom vården..

2010-03-21 @ 13:20:47
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0