IsaDora Light & Shade Eyeshadow nr 55 Fake Black

Mera skuggor från IsaDora, jag gillar som sagt deras skuggor.. :)

Den här godbiten har jag tänkt köpa länge men det har inte blivit av men nu kände jag att jag verkligen ville ha en midnattsblå skugga och jag har sett den här hos andra bloggare och tyckt den varit så fin. Strax under hundralappen får man ge och det kan väl kanske tyckas dyrt när det finns så många mineralmärken där man verkligen får mycket mer valuta för pengarna men jag tycker ändå att den kan få vara värd det. Jag hade dessutom 25 kr rabatt på Kicks så då kändes det billigare även fast det inte blev jättestor skillnad.


   
(de små bilderna är klickbara)





   
(de små bilderna är klickbara)








Tycker ni om IsaDoras ögonskuggor? Tycker ni dom är för dyra eller är dom prisvärda?




Kommentarer
Postat av: Emma P

Egentligen tycker jag inte om Isadoras skuggor, men en del är ju bra. Denna skulle jag faktsikt kunna tänka mig, har hört mkt gott om den och jag tycker färgerna är fina...

2010-03-09 @ 20:14:45
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Emma P: Varför tycker du inte om dom? Jag tycker dom är trevliga.. fast det krävs nog att man har typ en paint pot eller primer för annars så försvinner färgen ganska snabbt.. men med är dom för min del jättebra..



Ja färgerna är fina.. :) Fast jag misstänker att du redan har dessa färger i andra märken :)

2010-03-10 @ 12:39:51
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Therese

Vilken är din favorit dessert?

2010-03-10 @ 13:02:28
URL: http://thereseofsweden.blogg.se/
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg'

Jag gillar dem faktiskt! :D

2010-03-10 @ 13:08:23
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: marybeth

Therese: Det var en udda fråga. :) Jag äter sällan dessert men antingen vaniljpannacotta eller vit choklad gratinerad frukt med vaniljglass får jag nog säga då.



Cecilie: Roligt att höra!

2010-03-10 @ 13:16:46
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: kerstin

Vilken kul shopping! Jag gillar absolut IsaDoras skuggor. De skiftar lite i kvalitet, dock. Det finns säkert mer prisvärda grejer i mineral- och pigmentdjungeln, men det är onekligen praktiskt med IsaDoras höga tillgänglighet =) Dessutom är jag inte så förtjust i lösa pigment.

2010-03-10 @ 16:32:48
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Emma P

Jag tycker att de har rasande ojämn kvalitet. Har en del som nästan inte ger någon färg alls, och sen finns det de som är riktigt bra. Gleaming eyeshadows tycker jag är väldigt bra och även kvintetterna funkar. Duosarna och singlarna är jag mer tveksam till, som sagt väldigt blandad kvalitet.



Och yes, det stämmer nog. har väl iofs nått ett stadium när jag har de flesta färger, men de kan ju ha olika finish:)

2010-03-10 @ 23:50:03
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Kerstin: Jo.. det gör dom men jag tycker det är så litegrann i alla märken. Det gör det säkerligen, jag är lite som du.. har svårt för pigment.. får inte till det.. sen impulsshoppar jag ofta och då är det som du säger tillgängligheten som avgör det också.. lite.. :)



Emma P: Jag förstår. Jag har faktiskt inte råkat ut för någon som gett riktigt dåligt med färg, jag har nog haft tur.. :) Men jag kan hålla med om att färgen gärna "fadar" bort om man inte har primer eller paint pot under.. Gleaming eyeshadows har jag faktiskt inte testat, vilka är det? Jag tycker det är lite så inom alla märken nästan, att det är lite ojämnt alltså.. men jag vet inte..



Jag misstänkte nästan det.. :) Jag har lite svårt för lösa skuggor får jag säga, får inte till det riktigt.. skulle nog behöva gå en kurs..

2010-03-11 @ 18:49:56
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Jag älskar den här lilla duon och använder den ofta. Tycker det är riktigt bra skuggor, fina färger och ett bra pris. Man kan ju inte alltid tänka att man får ett pigmentsample från Fyrinnae för en tia, liksom. ibland får man unna sig lite annat med. Och jämför med en skugga från MAC eller MUS, då är det otroligt prisvärt, speciellt som de här båda inte är sämre på något sätt. den svarta är faktiskt bättre än MAC Carbon. :D

2010-03-18 @ 18:28:02
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Sminkan: Jag gillar den också! Nä, det är sant.. skall man börja jämföra så kan man nog inte unna sig mycket nya märken eller dyrare grejer egentligen. Jag har aldrig testat något från Fyrinnae, katastrofalt eg. MAC eller MUS har jag aldrig testat heller, jag har en skugga från MUS som är orange som jag inte kommit mig för att testa för att den är just orange.. Det är många saker jag inte prövat inser jag, men det är roligt att höra att det inte är så stor kvalitetsskillnad! Jag gillade faktiskt den svarta, det blev toksvart utan att bli sådär grått och otäckande det kan bli av vissa svarta skuggor.. det var något jag reagerade på.. :)

2010-03-18 @ 19:03:10
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0