Märkligt

Bara för att jag är ledig idag och skulle ha en trevlig liten förläng sovmorgon vaknar jag kl. 08.15 och kan inte somna om. Oh well, jag antar att kroppen är utvilad då? Förstår inte hur eftersom veckan varit riktigt tuff men det verkar ju bra.

Idag blir det utgång för att se ett trevligt litet rockband och imorgon likaså.. så, utgång två dagar i rad.. det är inte varje dag man gör sådant och hur skall jag ooorka? ;)

Jag sitter och funderar på smink och naglar tills ikväll.. och tills imorgon kväll..

Ikväll funderar jag på att inviga min nya duo från IsaDora, fake black, kan nog passa ikväll när det är lite hårdare musik.. Sedan får det nog bli lösfrallor till och så kanske ljusa läppar för en gångs skull.. hm.. naglarna är en annan sak.. jag är lite inne på svarta.. jag har ett lack från IsaDora som heter Spellbound black och som det är lite blått i, skulle ju passa skuggan bra.. sen skulle jag ju kunna använda mitt matta överlack och spejsa till det lite också..

Tills imorgon får jag måla över lacket till rött tror jag och då blir det nog CG Drive in för då vill jag absolut ha röda läppar och lite mer klassisk sminkning med feta lösfrallor och eyeliner tror jag.. det passar eventet bra.. Men vi får se.. jag brukar inte kunna bestämma mig förrän jag väl står och skall sminka mig.. 







Vad gör ni idag? Hur skall ni spendera helgen?  Sitter ni också och funderar lite i förväg på smink och kläder eller är det bara jag som gör sådant..? Jag tänker ut vilka skor och väska jag skall ha med.. Och hur håret ska vara!




Kommentarer
Postat av: kerstin

Vad roligt det är att du bloggar så mycket nu! Jag har en väldigt hektisk helg framför mig med aktiviteter med gamla studiekompisar, så jag ska fnula fram några schemalagda inlägg under eftermiddagen, tror jag. Jag ser fram emot att se din partysminkning sen!

2010-03-12 @ 10:32:07
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: marybeth

Kerstin: Åh, tack! Roligt att det uppskattas.. :)



Oh, vad kul det låter! Jag tycker helgerna är alldeles för korta, man skulle ju vilja hinna med så himla mycket mer!



Oj, jag skall göra mitt bästa ang partysminkningen men det är så sjukt svårt att få till bra bilder.. det är nog dock kanske ganska ljust fortfarande när jag skall iväg så förhoppningsvis slipper jag tampas med badrumsljuset, det är svårt att fota därinne.. Vad glad jag blir att det är intressant.. :)

2010-03-12 @ 10:44:56
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Emma P

Ja du, så kan det bli. Jag tycker med att det är kul att du bloggar mer. Kanske kan bli en liten sminkning om du ska på kalas:)Tycker dina sminkningar med lösisar är så himla fina!

2010-03-13 @ 09:57:13
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Emma P: Aw tack.. :) Roligt att ni märker att jag bloggar mer! :D Jaa.. nu blev det en liten bild på sminket, tyvärr inga frallor men ikväll blir det det så skall försöka få till bra bilder på det.. :)

2010-03-13 @ 14:52:52
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0