I love my hats!

Någon av er som minns hatten som jag köpte dyrt på Tradera i slutet av 2008? Kanske inte, det är ju ett bra tag sedan! Jag älskar i alla fall verkligen den hatten och har aldrig ångrat att jag köpte den, trots överpriset. (Här har ni inlägget jag skrev om den!)

Dock så är den lite besvärlig att bära, jag måste skaffa några slags hårnålar eller så, den vill nämligen inte riktigt sitta kvar med bara själva gummibandet. Jag har aldrig använt den ute men det är nog mest för att jag är ganska rädd om den, kanske litegrann att jag inte riktigt vågat också. Det behöver komma rätt tillfälle känner jag.. :) Det hindrar mig dock inte att piffa mig här hemma och strutta omkring :D




Jo, och så till saken mera då.. för inte skriver jag ett inlägg för att påminna er om min svarta hatt bara utan för att jag för ett tag sedan när jag var på H&M fann jag en nästan likadan hatt fast i vitt! Materialet är lin och bomull så den ser lite hm, rustikare ut? Jag föll i alla fall pladask och köpte den så nu har jag en svart och en vit och jag hoppas att dom skall trivas fint ihop.. :) Hela 69,50 kr fick jag betala också.. klart värt det!











Dom har faktiskt tänkt till lite och utvecklat hatten litegrann i modellen, inte bara utseendemässigt utan även praktiskt. Dom har nämligen adderat en hårkam inuti hatten så att den skall sitta kvar bättre, gummibandet som fanns i den svarta är kvar också fast det är vitt. Eller, ska vara vitt.. tyvärr har någon med foundation testat hatten jag köpte så att det är inte så vitt längre. Det är dock inte foundation någon annanstans utan det är bara just på snöret, till skillnad från de två andra som fanns kvar i affären.. Vore ju trevligt om folk tänkte sig för litegrann när dom provar sånt här.. och kläder! :/ Jag tänkte göra ett rengöringsförsök sedan, kan nog gå att få bort ganska bra med tvål eller diskmedel och så en del gnuggande.


Men för att avsluta inlägget, dom är sååå söta och jag älskar dom!








Vad tycker ni om hattar? Hiss eller diss? Känner ni er bekväma i att bära hatt eller känner ni att det inte är något för er? Berätta gärna!




Kommentarer
Postat av: Kerstin

Så underbart fina! Det vore jättekul att få se dem på!

2010-09-06 @ 14:49:19
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com/
Postat av: marybeth

Kerstin: Tack! :) Nu tog jag mod till mig och la upp en bild på mig i den svarta hatten så du skulle få se den på.. det var mycket velande fram och tillbaka innan jag kom till skott kan jag säga.. haha.

2010-09-09 @ 19:24:35
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måste ju också hitta den vita hatten nu! Den svarta är urtjusig. Har en annan liten hatt i modell mini, med flor och gummiband. Den sitter tajtare än attans så den använder jag aldrig, smart drag att ha en liten kam i.

2010-09-11 @ 16:34:54
Postat av: Basteth

Ojsan, ofint att inte skriva under inlägget ovan..:)

2010-09-11 @ 16:35:23
URL: http://skorochmaskara.blogspot.com
Postat av: marybeth

Basteth: Det måste du absolut! Den är såå söt :) Den svarta är också jättefin.. :)



Oh, du får gärna visa upp den i bloggen! Trist att den är så tajt bara.. Ja, jag tror kammen kommer göra det hela klart bättre..

2010-09-13 @ 11:14:08
Postat av: Cecilia

Den svarta är jättefin, jag köpte tre stycken från H&M bara för att ha, men jag har aldrig använt den. Förut använde jag hatt nästan dagligen, men nu har jag kommit ifrån det. Orkar inte längre klä upp mig så som behövs för att komma undan med att bära hatt.

2010-09-15 @ 13:07:08
URL: http://soderbergskan.blogg.se/
Postat av: Tickamobster

TACK för de fina orden!! Ja ögonfransarna kan jag verkligen tacka gudarna för :P

2010-09-20 @ 10:54:25
URL: http://tickamobster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0