Sminkans blomtemavecka - Gul lilja

Idag är det tisdag och det är dags för dagens färg i Sminkans underbara blomtemavecka! Gul lilja står för inspirationen och jag måste säga att jag tycker gul är en fin färg, på blommor och annat dvs..  men på mig? Hm, vet inte..  Jag hade inte så mycket gult att tillstå men jag har försökt med dom två skuggor jag hade och en brun eyeliner.

Skuggorna kommer från en palett en väninna gav mig i födelsedagspresent för några år sedan, jag har inte använt den så mycket dock - den är ganska otymplig och jag har dåligt med avlastningsytor där jag sminkar mig, det är alltså enklare att ta de små skuggpaletterna. Det syns ju i alla fall vilka skuggor jag använt, det är dom två gula det, längst ned och tredje raden från höger. Den övre av dom gula är faktiskt ganska fin annars, mycket glitter i den som inte kommer fram på bilderna.



Sedan så använde jag som sagt en brun eyeliner för att få in det bruna från liljan också, den är från Oriflame och verkar ha utgått, det är i alla fall en sådan där utskruvbar penna. Den är riktigt bra faktiskt, den är mjuk och det gör den lätt att måla med och den sitter riktigt bra under en hel dag med.

Mascaran är som vanligt Mirenesse Secret weapon super long, räcker länge denna..

   


Jag är väl inte helt nöjd, hade velat ha en skarpare gul men hur jag än krämade på ville den inte riktigt, trots bra bas och fuktig pensel. Det får mig att tänka på banan- och chokladglass i alla fall och det är ju alltid något.. :)

Nu skall jag ta och kolla in resten av bidragen, inte hunnit gjort det än!

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Tycker du lyckats bra med att skapa en mjukare gul, mer bärbar än t.ex min skarpa gula. Vackert!

2009-01-13 @ 22:07:18
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: aja beautyblogger

det blev milt och fint...

2009-01-13 @ 22:16:40
URL: http://beautyblogger.blogg.se/
Postat av: Emma P

Snyggt! Du ser väldigt pigg och fräsch ut! Och den gula blev väldigt fin, fast den inte blev så klar i färgen, men vem säger att det måste vara det, en mjuk gul blev ju kanonfint!

2009-01-14 @ 00:02:41
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: inthemake

Jag tycker gult är jättesvårt ;) Men du har lyckats få det riktigt snyggt :)

2009-01-14 @ 11:58:45
URL: http://inthemake.se
Postat av: vaniljlatte

Vilken kul grej! Nästan så jag blir sugen på att hänga på :) Men jag har ju rensat ut min sminkväska så jag kan nog bara vara med om det är vanilj och lila och svart! haha! :-D

ditt var jättefint btw. Alldeles lagom gult för att inte se sjukt ut :)



kram på dig!

2009-01-14 @ 12:31:22
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com
Postat av: Marybeth

Sminkan: Tack så mycket! Bärbar kanske den är men jag tycker ändå att dina var så himla mycket finare!



Aja beautyblogger: Tack! :)



Emma P: Tack så jättemycket! :) Jag är lite besviken på dom gula, att dom inte blev skarpare och klarare men det gick verkligen inte att få till det, och det blev ju iaf okej även om det inte var vad jag tänkt mig..



Inthemake: Gult var riktigt svårt! Hujeda mig.. Tack så hemskt mycket!



Vaniljlatte: Det är jättekul! Jag har ju inte mycket skuggor jag heller så man får ju lov att ta det man har.. :) Det var ju lila idag så då kunde du joinat.. :) Tack! :)

2009-01-14 @ 21:58:21
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0