Recension: Mimesis Stay Spray

Nu är det dags för en liten recension och det här är en produkt som jag håller väldigt kär, nämligen Mimesis Stay spray (tidigare Sallander cosmetics Stay spray).

Det var ganska mycket skriverier om den här för något år sedan och många tyckte att den var bra så det var nog dels därför jag köpte den men också dels för att jag behövde en sådan här produkt.

Lite saxad info från Accessora:

"Stay Spray är en unik svensk produkt. En lätt skyddande lotion baserad på Aloe Vera i sprayform. Använd Mimesis stay spray för att fixera make-up, skydda huden från statiskt damm när man arbetar framför datorn eller för att ge en uppfräschning under dagen. En perfekt spray att ta med sig vid långa resor, speciellt vid flygplansresor för att fräscha upp och undvika torr hud från den torra kabinluften."

Anledningen till att jag kände att jag behövde en sådan här produkt är att jag jobbar mestadels framför en datorskärm och i miljöer med väldigt torr och dålig luft och det känns i huden, i början fick jag en riktigt otäck brännande känsla och det var inte skönt alls, jag fick även mera rodnad på kinderna och blev väldigt torr i huden. Nästan som att jag skulle ha bränt mig i solen. Jag hade ett återfuktande ansiktsvatten men det hjälpte tyvärr inte så mycket.  När jag läste om den här sprayen tänkte jag att den kanske kunde hjälpa?

Jag beställde ganska omgående en flaska, som innehåller 125 ml, från Accessora för 149 kr + frakt.

Från början hette den ju som sagt Sallander cosmetics Stay spray och hade en väldigt färgglad flaska och många hade lite problem med flaskan och tyckte att själva sprayfunktionen var kass så jag valde därför att köpa den nya varianten, Mimesis Stay spray då man ändå kunde välja mellan båda. Den nya flaskan har jag aldrig haft några problem med, tycker det går bra att spraya med den. 

Efter att ha fått hem den har jag använt den i princip dagligen i över ett år, den har räckt ända tills nu. Jag brukar alltid spreja med den efter att jag gjort klart mejken på morgonen (eller när jag nu mejkar mig men på vardagar är det ju på morgonen..), för att fixera och för att få det att se lite mindre pudrigt ut. Den har även en kylande effekt tycker jag och det upplever jag som skönt, uppfriskande liksom. Jag gillar också doften, den luktar fräscht och nästan lite godisaktigt och absolut inte för starkt.

Jag upplever att min hud mår bättre när jag använder sprayen, jag har även testat att vara utan vissa dagar och då känner jag återigen att min hud blir sträv och irriterad framför en hel dag vid datorn.

Det här är helt enkelt en produkt jag känner att jag inte vill vara utan, den har dessutom ett vettigt pris och räcker väldigt länge. Jag tror inte att det kan bli bättre än så här?


Jag har faktiskt nyligen beställt och fått hem två nya flaskor nu när min första var på upphällningen.. passade på när Accessora hade 50 kr rabatt.







Betyg: 5/5



Älskar den här! Förstår inte hur jag klarade mig innan?

Kommentarer
Postat av: kerstin

Vilken trevlig recension! Jag måste nog lägga vantarna på en egen, min hud känns likadan på jobbet.

2009-06-26 @ 12:27:02
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: marybeth

Kerstin: Vad kul att höra! Jag tycker recensioner är ganska svåra att få till..



Ja, jag kan verkligen rekommendera den! Tycker den gjort världens skillnad.

2009-06-28 @ 19:40:03
Postat av: Johanna

Hade denna spray när den fortfarande hette Stay Spray (alltså exakt samma produkt) och gillade den skarpt! Tycker också att den tog bort den pudriga känslan och kändes väldigt uppfriskande :)

2009-06-28 @ 19:54:19
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Johanna

Stay Spray heter den ju nu med, haha. Man blir nog dum av värmen ;)

2009-06-28 @ 19:56:34
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Emma P

Åh vad bra med en recension på denna. Jag har länge varit nyfiken på den här produkten. Får se om det blir ett köp...

2009-07-02 @ 06:33:41
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Johanna: Hah, det är inte lätt, jag har skyllt mycket på solsting senaste veckan ;) Det är en bra produkt! Kul att fler tycker det! Använder du någon liknande nu från något annat märke eller så?



Emma P: Bra att du tycker det! :) Det är toppen att det finns recensioner att läsa innan man slår till så man har ett hum om hur de är tycker jag.. Den är värd att testa faktiskt.. Kanske inte ett lika kul köp som mycket annat inom smink och hudvård men.. :)

2009-07-05 @ 20:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0