Lypsyl Lypsensitivity

Min mamma är så rar vill jag börja med att säga, hon tyckte synd om mig då jag fått så himla torra läppar nu under förkylningen och köpte mig ett läppbalsam. Hon lyckades med att köpa ett jag faktiskt tittat på tidigare också och jag blev jätteglad.. :) Det är verkligen omtanke det.

Lypsensitivity är ett läppbalsam med svensk bivax, aloe vera som lindrar och förnyar, kamomill som lugnar, organiskt sheasmör som vårdar och vitamin A och E som reparerar och skyddar. Låter väl himla bra?

Ingredienserna är för er som är intresserade: Petrolatum, Cera Alba, Butyrospermum Parkii Fruit (Certified organic), Aloe Barbadensis Leaf Extract, Chamomilla Recutita Extract, Tocopheryl Acetate, Retinyl Palmitate, Propylparaben, Cl 75120.

Jag har bara testat idag men jag gillar det i alla fall än så länge, det smakar inget och luktar inget heller vilket jag gillar. Det känns bra på läpparna. En nackdel är ju att det är i en burk eftersom det blir lite osmidigt, jag vill inte använda fingrarna i den så får använda en plastspatel eller något sådant. Jag har sett att det skall finnas i stiftform med dock.






(jag har varit och skrapat med en plastspatel i burken, ville inte använda fingrarna...)





Kommentarer
Postat av: Fröken Frodig

Finns två sorter (eller tre kanske?)i stiftform, det med mintdoft är jättefräscht! Känns svalt och sticker lite i läpparna när man har applicerat det, riktigt god pepparmintsdoft.

2009-10-29 @ 19:24:15
Postat av: kerstin

Inte dumt! Krya på dig! Stiftform vore inte dumt, jag håller med =)

2009-10-29 @ 22:02:30
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Billie

Svar: Tack! Det började kännas lite freakshow men då är det i alla fall lika självklart som jag tycker i alla fall.

2009-10-31 @ 02:52:07
URL: http://rubytail.blogg.se/
Postat av: marybeth

Fröken Frodig: Två eller tre sorter i stiftform? Det var som tusan.. är det något av dom som är som det här tro? Mint låter ju som något många skulle gilla, jag däremot har lite avog inställning mot mint själv.. :)



Kerstin: Tack! Nej eller hur? Alltid så mycket fräschare än en burk.. får se om jag kan snoka rätt på ett sådant i en annan affär och ha i handväskan.



Billie: Så lite så! Ingen freakshow här inte.. :)

2009-11-05 @ 13:30:51
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Bra sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :).

2012-03-18 @ 19:32:51
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0