Shopping från IaMia's

För ett tag sedan gjorde jag en beställning ifrån webbshoppen IaMia's och det här är vad jag köpte!

Jag har länge varit sugen på Glo Minerals gloPressed Base och eftersom den fanns i en nyans som jag trodde skulle passa mig rätt så bra slog jag till när den bara kostade 199 kr. I andra webbshoppar kostar den runt 440 kr så det var ju ett fynd.. :)

Sedan slängde jag med en fiffig pennvässare från Barry M som jag skall ha i väskan när jag skall på galej tänkte jag mig, perfekt eftersom den har lock.

Blev också en kabukiborste från Coastal Scents och så några gratisprover på Barry M's Dazzle dusts.. :)

Jag återkommer om dessa produkter senare när jag testat dom!



Kommentarer
Postat av: Fröken Frodig

Bara du fått rätt nyans på GloPressed base så lovar jag att du kommer älska den! Har blivit småfrälst sen jag började med den, synd att den är så dyr bara.

2010-03-08 @ 20:14:25
Postat av: Emma P

Oh, läckert paket! Jag ska hämta ut min GloPressed Base imorgon, fast har beställt från Strawberrynet. Vilken färg tog du?

2010-03-08 @ 21:59:09
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Fröken Frodig: Jag har testat den någon gång bara hittills men jag tror att nyansen stämmer rätt så bra i alla fall. Mitt första intryck är också bra men måste testa den lite mer för att se.. Ja, dyr är den verkligen.. fast jämför jag med Id som jag brukar ha är det inte jättestor skillnad, fast jag misstänker att Id är drygare än gloPressed base kommer vara.. Vad har du använt innan för något?



Emma P: Ja, inte dumt alls :D Var roligt att få hem det! Roligt att du också beställt en, vad gick din på från Strawberrynet? Jag tog Natural light och jag tror att den passar rätt så bra.. vilken tog du? Det är verkligen en nackdel med nätshopping då man inte kan se nyanserna IRL.

2010-03-09 @ 08:46:07
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Emma P

Jag tog Natural fair. Är ju inte solbränd precis, får se hur den blir. Jag betalade 283 kronor för min men då hade jag lite rabatt. Tror att den kostade 300 utan typ. Helt okej hur som helst, då var det ju dessutom fraktfritt vilket ju också gör några kronor.

2010-03-09 @ 14:52:04
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Emma P: Ah, nej jag misstänker att du är en aning blekare än mig.. :) 283 kr var ju bra pris tycker jag, jag gav ju 199 kr och så frakt på det så.. Det blir ju typ samma sak eftersom du hade fraktfritt med.. :)

2010-03-09 @ 15:50:57
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Fröken Frodig

Jag har testat en hel del mineralfoundations, mest i lös form, tidigare.



De jag använder mest, speciellt nu på vintern, är Everyday Minerals och Glo. Annars gillar jag Lily Lolo och Clinique (fast den tycker jag täcker för lite, och har inte hittat nån nyans som stämmer helt, men gillar finishen).



ID har jag inte provat, tycker den är för dyr, (eg tycker jag det om både Glo och Clinique också). Gillar inte heller skimrig finish, är ganska blank redan, så jag letar efter ganska matta foundations. Dessutom verkar jag vara allergisk mot bismuth som finns i ID, har testat en del billigare märken som sved, kliade och gav utslag. Konstigt nog har jag inte reagerat på bismuthen i GloPressed Base än så länge, kanske för det inte är så stor del av innehållet. Eller för att jag reagerar mest när jag är i solen och/eller blir lite varm och svettig i ansiktet, och det har ju inte varit nåt större problem i vinter!



Så det blir nog EM och LL i fortsättningen, även om ett pressat puder kan vara praktiskt ibland. Har nyss beställt prover från Lucy Minerals, ska bli spännande att prova! Är tveksam till om nyanserna kommer passa mej, har lite svårt att hitta en kall nyans hos vissa märken.



Sorry om det blev en hel uppsats, men mineralfoundations ligger mej varmt om hjärtat då det är det första smink jag hittat som täcker mina röda kinder med spruckna blodkärl - utan att kleta :) Var en AHA!-upplevelse när jag först testade och slapp känna mej obekväm och skämmas när jag visade mej ute.

2010-03-09 @ 20:17:26
Postat av: marybeth

Samma här, eller så många har jag inte testat.. EM, Loreals som ju kanske inte räknas in helt eg, IsaDoras och så Id och nu gloPressed Base. Jag har försökt med EM flera gånger men på mig funkar det bara inte.. börjar klia och svida på en gång.. vet inte vad det är i som gör det..



Id är dyr, det håller jag verkligen med om.. hittar jag någon som är så pass bra och billigare byter jag på en gång. Glo är ju också dyr, det håller jag med om.. Jag vet att många ogillar Id för att man blir blank.. det blir gärna så om man använder många "lager" och verkligen buffar in den men jag tycker det brukar försvinna en hel del när man sedan går efter med puder. Jag verkar inte reagera på bismuthen, i början kunde jag tycka att det kliade eller sved litelitegrann på träning när jag blev varm men nu märker jag inte av det alls mycket.



Cliniques, är det den i pressad form? Jag blev lite nyfiken på den i så fall men tycker den är dyr och så är jag lite rädd för Clinique då jag vet att många med känslig hy inte klarar av deras produkter.



Lily Lolo är jag mycket nyfiken på och har tänkt beställa en längre tid. Du får gärna säga till när du provat Lucy Minerals för deras produkter blev jag också jättenyfiken på efter att ha läst om dom lite varstans.. Det här med nyanser är en djungel får jag säga.. Kan vara lite därför jag envisas med Id också, jag använder light i den och den passar riktigt bra.. det blir väldigt gesvint att bara fortsätta med det som passar då och inte beställa nya och leta vilka nyanser man skall ha osv...



Annars tycker jag faktiskt IsaDoras är bra också, den ger dock inte lika mycket täckning som Id så jag använder den helst på våren/sommaren när min hy inte är lika röd i sig.. jag har precis som du röda kinder som jag gärna vill täcka.. IsaDoras är ju dock ganska skimrig så det är ju inget man skall pröva om man är ute efter väldigt matta.. Till sommaren tycker jag dock det är fint med skimmer..



Jag gillar uppsatser! Jag är precis som du väldigt glad att jag hittat mineralfoundation.. det täcker mina röda kinder utan att huden får spatt.. det fick den gärna förr när jag använde puder och sånt.. Vanlig flytande foundation har jag svårt för, blir ofta den där maskkänslan som man slipper med mineraler..

2010-03-10 @ 12:49:58
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: kerstin

Åh så fina grejer! Det ska bli väldigt kul att höra vad du tycker om din nya foundation, och jag är mycket nyfiken på kabukin!

2010-03-10 @ 16:37:27
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Fröken Frodig

Gillar inte heller flytande foundations, känns bara kladdigt! Ibland funderar jag på att testa igen, för att få mer täckning, just på kinderna. Har cuperos (som en light-version av roseacea) och mycket att täcka. Har provat Isadora men den var inte så bra tyckte jag. Köper helst budget, men vill gärna ha utan bismuth.



Tycker absolut att du ska testa LL, jag beställer från deras brittiska hemsida, har funkat perfekt hittills. Annars är J.Lynne och Ocean Mist bra, kanske nåt att testa om du inte tål EM.



Jag har mycket känslig hy och använder en del Cliniqueprodukter. Clinique blev jag rekommenderad på Kicks just för att dom inte har tillsatt parfym och bra testade för allergier. Sa dom iallafall :) Är väl individuellt som allt annat! Vissa är hemska (3-stegs produkterna) och vissa lovley (moisture surge, den rosa fuktkräm/gelen). Den rosa krämen är det enda jag tål i ansiktet när jag får eksem. Är väl individuellt som allt annat!



Almost powder heter mineralpudret jag har, det är pressat och inte jättetäckande, lagom på sommaren när man är lite brunare. Nu har dom ändrat utseendet på dosan, vet inte om dom ändrat innehållet med.

2010-03-10 @ 21:51:38
Postat av: Emma P

ja, det kan nog stämma. Jag tycker färgen ser bra ut. Jag har inte testat än dock. Har varit så förkyld så ville vänta lite. Men imorgon tänkte jag testa:) ja, din blev nog lite billigare, men det var ändå helt okej. Tror inte att det fanns min färg när jag såg att de reade dem, har för mig att jag kollade...



Måste bara säga att jag också har beställt prover från Lucy Minerals! Såg att ni pratade om det:) Kan ju verka galet när jag precis har köpt en ny, men jag gillar att testa och alternera:)

2010-03-10 @ 23:54:01
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Kajsa Kavat

Jäklar vilket fynd!

2010-03-11 @ 11:06:05
URL: http://kajsaskosmetik.blogspot.com
Postat av: marybeth

Kerstin: Jag är rätt nöjd.. tack :) Jag skall testa på så skriver jag så fort jag känner att jag kan ge rättvisa omdömen.. :) Kabukin får lätt pluspoäng för sitt utseende i alla fall, ursöt!



Fröken Frodig: Det är lite samma här.. jag läser i bloggar om folk som är så nöjda med sina flytande foundations och så får de värsta porslinshyn och så tänker jag att jag nog borde pröva det igen ändå.. jag kanske bara köpt fel sort? Men sen blir det att jag håller mig till Id ändå för jag vet att det blir riktigt bra och inte kladdigt och känns inte maskigt.



Vad använder du för nyans i LL? Jag tycker det här med nyanser är så himla svårt.. Vilken hade du i Isadoras? Då får jag något att jämföra med på ett ungefär.. :) Skall absolut testa att beställa från deras hemsida då i så fall, tack.. :) Och tack för tipsen om de andra också, dom har jag totalt missat!



Aha, vad bra att det finns nåt som funkar ändå! Jag har läste både och om Clinique, en del älskar deras grejer verkligen och en del har fått världens hudproblem.. Det är så svårt att veta vad som kommer passa ens egen hud.. Själv håller jag på att testar en serie nu som verkar lovande.. jag återkommer om det om ett tag.. när jag har kött på benen att skriva bra omdömen.. :)



Ang det här med cuperos, jag kanske också har något sådant.. i perioder har jag väldigt rodnade och irriterade kinder.. särskilt hyn där alltså.. jättetrist och det har fått mig att inte vilja gå utan smink just då..



Ah, men då är det nog det jag tänkte på.. :) Jag var lite nyfiken på det men jag tycker det är lite dyrt och så trivs jag ju så himla bra med mineralsminket att jag är lite skeptisk till det, jag vet inte hur pass "rent" det är?



Emma P: Skall bli spännande att se vad du tycker! Tråkigt att höra att du varit förkyld.. dessa jädra bakterier... Ja jag tycker du fick ditt till ett helt acceptabelt pris jämfört med vad det kostar till ordinarie pris.. vi kan båda tycka att vi gjort fynd.. :)



Åh, vad roligt! Skall bli mycket intressant att se vad du tycker också, du skriver alltid så bra recensioner ju! Äsch, man måste ju testa :D Jag överväger också att beställa prover.. men jag avvaktar lite och ser vad ni andra som beställt tycker först tror jag.. så jag får en liten fingervisning.. :D



Kajsa Kavat: Ja, det var inte så himla tokigt faktiskt.. :)

2010-03-11 @ 19:01:07
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0