Sminkan och Emma P:s temavecka - Rött!

Sminkan och Emma P har temavecka, den går i färgen röds tecken och det passar mig alldeles utmärkt! Jag har ju en rejäl fabless för röda läppgunk, det kanske ni har märkt vid det här laget.. :) Ni måste verkligen kika in i deras blogg btw!

Något jag däremot har sjukt dåligt av är röda ögonskuggor, jag måste se till att skaffa en känner jag.. det är så snyggt med rött och svart ihop!


Men, för att hänga på temat lite så tänkte jag göra en sammanfattning av de röda läppgunk jag redan visat i bloggen här och även visa upp några nya godbitar jag inte visat tidigare.


Så, här har ni lite gamla inlägg med fina röda gunk, hoppas ni tycker det är kul att kika även om det är gamla inlägg :)

Max Factors Silk Gloss Cherry Delicious är så tjusigt och tyvärr var ju denna nyans en limited edition, synd för jag tror många hade gillat detta!

Sedan har vi ju det omtalade Moisture Extreme i nyansen Passion Red från Maybelline, Moisture Extreme har ju tyvärr utgått men om ni får syn på ett, haffa det! Superskönt på läpparna och mycket fin röd nyans.

Giordani Gold Rouge Future Lipstick i nyansen Ravishing Red som finns att köpa från Oriflame är inget dumt läppstift alls, sitter riktigt bra och blöder definitivt inte! Jag visade upp det ensamt och med ett transparent läppglans över, ganska coolt tyckte jag.

Maybellines läppglans Watershine Gloss Diamonds är mycket tjusiga gloss och Ruby star skiner lite starkare än alla de andra enligt mig. Bilderna i mitt inlägg här är inte riktigt rättvisande dock, det ger lite mer och mörkare färg än vad som syns på mina läppbilder. Fint är det! Skall uppdatera inlägget med nya bilder längre fram känner jag.







Vad tycker ni om färgen rött när det gäller smink, nagellack och annat?





Kommentarer
Postat av: kerstin

Jag är stort fan av röda naglar och läppar, men är lite för feg för röda ögonskuggor. Funderar dock på att göra ett försök nu, med anledning av temaveckan =)

2010-05-05 @ 20:05:36
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Emma P

Vad roligt att du också vill vara med! Många bra tips på rött läppgunk dessutom! Nu är ju iofs skuggor och naglarna i rött min passion, men det är ju kul med röda läppar också ibland...

2010-05-05 @ 20:35:08
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: SkönhetsTezz

Jag gillar rött skarpt, men tycker att det är snyggare på andra än på mig. Passar bättre i rosa och lite mer neutrala färger. Rött nagellack är en riktig höjdare, röda tånaglar på sommaren är ju toppen.

2010-05-17 @ 13:03:27
URL: http://www.skonhetsprodukter.nu
Postat av: bella

Sv: Jag har väldigt känslig hårbotten som lätt blir torr och tendens till mjäll om jag har fel produkter.

2010-05-18 @ 22:46:08
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0