Gah

Jag måste få spy galla över en sak, faktiskt. Jag är ingen gnällig person egentligen men det här något jag stör mig på annars, i tysthet.

Människor som måste påpeka det uppenbara, som man garanterat är medveten om själv, t.ex. idag:

Jag har ont som fasen i ena ögat, förkylningarna jag får sätter sig alltid på båda eller ena ögat och så blir det jätterött. Så kommer folk alltid, det slår aldrig fel att någon påpekar det, och säger: "Vad du är röd i ögat". Nähe?! Menar du det? För det har jag ju aldrig märkt menar jag...

Dom kanske menar väl och vill visa omtanke men om det nu är poängen kan dom väl säga nåt bättre som t.ex.: "Har du ont i ögat?" eller nåt. Nä, det ska alltid vara nåt sånt påstående, och när man svarat ja det är förkylningen säger dom ju ändå inget mer, så vad är meningen i att påpeka det? Vad skall jag göra åt saken? 

 Näe, sånt är drygt och så är det med det!

Nu har jag gnällt färdigt och vill gärna veta om det är någon mer än jag som ibland blir lite trött på tråkiga påpekanden?


För övrigt kan jag ju berätta något ganska komiskt, jag gick upp kl 5 i 12 inatt och klädde på mig, fixade håret och sminkade mig för jag trodde att klockan var 5 i 6 på morgonen, när jag sedan skall gå och äta frukost tittade jag på mobilen och såg att så var inte fallet utan klockan var 00.19... Grattis till mig, så jag gick helt sonika och lade mig igen och försökte sova, med smink för jag kände inte direkt för att ta bort det. Tur man har mineralsmink och att jag bara hade mascara förutom det. Snacka om flopp.. :)

Det snöade här i morse och det tycker jag var så mysigt, nu har det ju så klart slutat, man skall ju inte få vara glad alldeles för länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0