Gunk i massor!

Jag stjäl som vanligt Badbombens kanonbra benämning på underbara ting :) Gunk är ett bra ord, jag har köpt en massa gunk nu och det är det som kommer här i form av en del text och ganska många bilder.. Det kan nog bli ett ganska långt inlägg så jag utfärdar en varning redan nu ;)

Vi börjar med en liten gruppbild..




Efter att ha tagit bilden så insåg jag att jag  tagit bort 50 % klistermärkena på allt utom torrschampona.. Grattis till mig ungefär. Ni får bortse från det.

Vi börjar med sakerna jag köpte på Lindex.



Ardell Fashion lashes nr 111 och Ardell WildLash Flirty.

Ardells lösögonfransar har en given plats hemma hos mig bland allt gunk, jag tycker dom är suveräna. Lägg märke till stenarna på Flirtyfransarna, tjusigt värre! Lindex hade ett erbjudande som gav mig två par fransar för 100 kr, ordinarie pris är 65 kr så lite sparade jag ju. Det gav mig ju dessutom en lite mer legitim anledning att köpa dom, jag menar det var ju erbjudande? ;) 
 


Isadora Light & Shade Eye Shadow i nr 45 Purple Haze.

Äntligen har jag köpt en riktigt mustig mörk lila, jag har länge tänkt köpa en men det har liksom aldrig blivit av. Lila framhäver ju grönt och grönt är vad jag har för ögonfärg.  Nu när det fanns en fin duo från Isadora för halva priset slog jag till. Jag fick ge 47,50 för den och det tycker jag Isadoras skuggor lätt är värda. Jag hade nog köpt den till fullt pris bara för namnets skull annars, jag menar en skugga som heter Purple Haze? Klockrent.. :) Jag gillar den låten...

Då har vi kommit till sakerna från H&M.



Lee Stafford's Poker Straight Dry Shampoo.

Haft den här innan och tycker den är helt okej, den luktar ganska starkt men funkar bra när det gäller att få bort det feta i håret och det är ju huvudsaken. Lukten försvinner ganska fort. Eftersom det var halva priset fick jag båda för 80 kr. Verkar som att det är ganska många saker som skall utgå hos antingen bara H&M eller överallt, jag är osäker.



Maybelline Watershine Gloss Diamonds.

Dom kostar i vanliga fall 85 kr och nu var det halva priset. Jag behöver ingen mer anledning än detta för att inhandla mer läppgunk, jag älskar läppgunk! Dessa verkar också vara utgående för dom var bortplockade i hyllan där de resterande färgerna stod. Lite synd men så är det ju ibland.. Jag passade på att köpa två stycken av nr 01 Pure Diamonds och en av nr 3 Ruby Star. Dom glänser helt underbart fint!






Maybelline Moisture Extreme Lipstick.

Jag har bara hört bra om den här serien läppstift från Maybelline och fann några av dem i samma korg som läppglansen ovan, det verkar som att dessa också skall utgå. Det fanns dessa två och så 2-3 färger till, någon hette något med choklad i titeln och ett annat med typ caramel eller så? Känns det igen och man gärna vill ha dessa kanske det kan vara en bra idé att ta sig en kik innan dom försvinner, jag är nämligen osäker på om det bara var H&M här eller om de skall utgå överallt. De färgerna jag köpte blev i alla fall nr 1 Icy Beige och nr 04G Fuchsia. Halva priset på dessa också så de kostade 49,50 styck.

Icy Beige är helt oöppnat då det var igentejpat men Fuchsia verkar tyvärr vara testat för det är inte helt oskatt.

Jag valde ändå att köpa Fuchsia då jag erinrade mig att någon bloggare letat efter det en längre tid? Eftersom det inte var några stora pengar så tänkte jag att jag likaväl kunde köpa det utifall den jag tänker på inte hittar ett, för i så fall kan den ju få detta. Jag kan inte komma på vem men om någon känner igen sig i detta eller vet vem jag menar får ni gärna säga till. Det är ju som sagt inte helt oskatt men jag tycker ändå inte att det ser väldigt ofräscht ut, går säkert att göra rent eller ta bort en bit och ändå ha mycket kvar. Om inte annat så får jag ju lära mig att använda rosa läppstift, vem vet det kanske blir snyggt? ;)



H&M's Nailpolish och Eyebrow fix.

Sist ut är lite av H&Ms egna prylar, dom var det så klart inget extrapris på men de är ju redan prisvärda. Blev två stycken nagellack, dels Bad Temper och dels Gold. Sett dessa lite varstans i bloggar och de ser så fina ut så jag var nästan tvungen att köpa dem.. ;) Det var jättelängesen jag använde något så pass mörkt som Bad Temper så vi får se hur det blir och om jag kommer trivas i det. När jag har något med färg annars är det ju oftast rött.. Nagellacken kostar 29,50 och ögonbrynsgelen 49,50. Ögonbrynsgelen köpte jag faktiskt eftersom jag vet att Makeupjunkie rekommenderar den, hennes inlägg om den hittar ni här.

That's all folks ;)

Kommentarer
Postat av: nina

åh, vad massa skojsigt du köpt :)

2008-11-09 @ 20:02:56
URL: http://ninadays.blogg.se/
Postat av: Marybeth

nina: Ja, jag är så glad över alla sakerna! Kul när man hittar saker till lite bättre pris än ordinarie också. Kikade in på din blogg nyss, tyckte om den! :)

2008-11-09 @ 20:45:21
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: inthemake

WOW vilka klipp du gjorde ;)

2008-11-10 @ 10:39:30
URL: http://inthemake.se
Postat av: Johanna

Åh, vilka fina fynd du gjorde! Jag vill ha alltihop! Och hoppas att du gillar ögonbrynsfixet :)

2008-11-10 @ 19:12:56
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: RM

Många fina produkter du fick tag på. :)

2008-11-10 @ 19:47:49
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Postat av: badis

Härlig GUNKorgie!:D

2008-11-10 @ 19:52:32
URL: http://badbomben.blogspot.com/
Postat av: Marybeth

inthemake: Ja visst gjorde jag! Är helt nöjd.. :) Nu ska jag bara använda upp lite av mina gamla läppglans så jag får öppna nåt nytt, skall recensera några av dom jag använt ett tag.. :)



Johanna: Tack! :) Det är så kul när man får lite mer för pengarna! Jag testade ögonbrynsfixet idag och jag gillar det redan!



RM: Tack :) Jag är så nyfiken på läppglansen nu.. vill inte öppna dom riktigt än.. haha :)



Badis: Hah, Indeed! :D Diggar verkligen ditt ord, det är klockerent!

2008-11-10 @ 21:20:47
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh en massa härligt gunk ;o)

Torrshampo måste jag köpa, Lee staffords är kanon ju :o)

2008-11-10 @ 22:01:08
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Marybeth

Linda: Ja, så roligt :D



Ja jag gillar dom också, hoppas de finns billigt på ett H&M hos dig med.. :)

2008-11-11 @ 09:44:26
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Härligt fyndigt. :)

2008-11-11 @ 10:01:18
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Marybeth

Cecilia: Fyndigt är rätt ord! :)

2008-11-11 @ 11:52:56
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Vaniljlatte

Härligt att få fynda lite! Om du slår ett slag för H&Ms nagellack, vill jag passa på att rekommendera deras mascara (faktiskt!) kostade 49.50 och var riktigt bra! Klarade en hel dag på jobbet plus lång promenad i regn utan paraply! Det du! ;)



Jag vill ha deras blå nagellack.. var det ett sånt du köpt? (ser lite tjaskigt)

2008-11-12 @ 21:34:34
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com
Postat av: Marybeth

Vaniljlatte: Japp, det är härligt. Jag tycker många av H&M's grejer håller bra kvalitet för att vara så billiga faktiskt, både ögonbrynsfixet, ögonbrynspennorna och kajalerna är bra. Mascaran låter ju bra också.



Nej det jag köpt är mörklila. Tjaskigt? :P

2008-11-13 @ 07:53:22
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: SaintBella

Hahaha, jösses! Det kan nog vara jag som är den där bloggaren som letade efter Fuchsia! :P Bättre sent än aldrig! Fast jag hittade bra ersättare i Maybellines nya läppstift, så jag är nöjd ändå.

2010-01-12 @ 11:54:04
URL: http://saintbellabeauty.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0