Sminkans blomtemavecka - Bladgrön

Nu är det äntligen dags för inlägget som skulle varit klart igår, nämligen fredagens färg i Sminkans blomtemavecka - bladgrönt.

Grönt är ingen färg jag heller använt, jag tror aldrig jag använt en grön ögonskugga om jag skall vara ärlig, möjligen någon mossgrön eller någon som går mot grått kanske men ingen bladgrön så det här var verkligen en utmaning för mig.. men jag bangar inte för sådana! Så grönt blev det, fast lite feglir får jag erkänna.. men ändå grönt.. ;)

Jag har först använt MAC's paint pot Bare study och sedan har jag lagt en beigeguldig skugga från VLD's svarta palett över hela ögonlocket upp till ögonbrynet, därefter la jag en eyelinerlinje med den grönaste skuggan från VLD's svarta palett. Sedan klippte jag itu en lösögonfrans från H&M (modell long) och satte dit i yttre kanten, på med mascara (som vanligt Mirenesse Secret weapon Super long) och sedan klart.

         


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du passar i alla fall alldeles ypperligt i grönt! och fransarna gjorde det där lilla extra :)

2009-01-18 @ 22:03:25
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Nu! Nu är du med i listan! Sorry att jag missade...

2009-01-18 @ 22:51:23
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Marybeth

Johanna: Åh vad du är snäll! Tack! :) Lösfrallor är så kul tycker jag, förändrar verkligen en makeup!



Sminkan: Tack! :) Det gör absolut inget, bra gjort av dig att hålla så bra koll på alla länkar :)

2009-01-19 @ 21:12:38
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Kajsa K

Vackert! Och du fick verkligen supertjusiga fransar. :)

2009-01-25 @ 21:07:50
URL: http://kajsaskosmetik.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kajsa! Åh, tack så mycket! Det är roligt vad en liten rad av lösfransar kan göra tycker jag :)

2009-01-27 @ 08:57:01
Postat av: Marybeth

Den namnlösa var ju såklart jag..

2009-01-27 @ 08:57:18
Postat av: Emma P

Åh vad fint! jag tror att jag har missat denna... Väldigt vacker färg, och lösögonfransarna är lovely, jag är svag för lösisar:)

2009-02-01 @ 14:45:00
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Marybeth

Emma P: Vad glad jag blir, tack så mycket! Detta gjorde verkligen min dag nu när jag ligger hemma och tycker synd om mig själv och är sjuk..



Det blev ju ganska många att titta in hos under temaveckan så jag förstår att du missat den, jag är själv osäker på att jag lyckats sett alla fina sminkningar, måste sätta mig och titta igenom blogginlägget med alla länkar någon dag.. :)



Det är samma här, lösfrallor är så himla kul! :)

2009-02-01 @ 19:15:15
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Emma P

vad bra1 Alltid kul när man kan glädja nån, och jag vet själv hur mkt en snäll kommentar kan göra!



ja det är sant, det blev himla många fina sminkningar under temaveckorna, det var himla roligt!



Och ja, lösisar är så fint! Gillade de du köpt på Kapp Ahl massor, men väntar på två par från ebay, så nu är det självkontroll som gäller...

2009-02-01 @ 23:45:16
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Marybeth

Det gör jättemycket! :)



Man blir inspirerad, för min del var det verkligen att gå utanför gränserna, det var inte så många färger som jag använder i vanliga fall. Skall jag vara ärlig är jag jättedålig på att använda färger övh, jag avundas er det som tar ut svängarna lite mer.. :)



Dom på KappAhl var superfina! Jag fick dom i julklapp så jag har inte tänkt på priset men nu när jag tittade närmare på förpackningen såg jag att dom bara gick på 39 spänn så det var ju ett verkligt klipp ändå! :) Jag skall testa dom snart och om dom är bra måste jag nästan köpa ett par till.. är ju ändå lite billigare än ardells som kostar runt 65.. Jag är så dålig på att kunna återanvända mina också, dom brukar bli ganska illa tilltygande, vet inte vad jag gör för fel.. :)



Åh, vad kul, vore jättekul att se dom i ett inlägg sen om du känner att du hinner med det!

2009-02-02 @ 20:45:51
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0