Recension: Lee Stafford Poker Straight Dry Shampoo

Jag har förstått att många är intresserade av torrschampon och det är kul då det är något jag testat en del sorter av!

Först ut att recenseras här hos mig blir Poker Straight Dry Shampoo från Lee Stafford.

Detta kommer i en söt liten rosa flaska (som ni ser på bilden) och innehåller 150 ml. Behändig storlek om man vill ha med den när man reser eller rent utav i handväskan kanske?

Detta utlovas och är taget direkt från flaskan:

"Poker Straight Dry Shampoo for oily roots.

Get more days from your blow-dry between washes

it refreshes
it revitalises
it's clean hair
again baby!"


Produkten skall alltså fräscha upp håret mellan tvättar och ge volym. Man skakar flaskan väl och sprayar sedan rötterna där det behövs på ungefär 16 cm (varför just 16 cm kan man undra?) avstånd. Sedan gnuggar man bort pudret med fingrarna och tadaaa klart!

Jag tycker det här är ett bra torrschampo, det är enkelt att spraya i håret och gnuggas lätt bort och man får ett fräscht hår som ser rent ut, man får även lite volym.

Det är en ganska stark doft när man sprayar i det i håret så det gäller att inte vara på ett alldeles för litet och oventilerat område men doften försvinner sedan ganska snabbt och det är inget man känner av under dagen sedan. Det kan ju vara ett minus om man är känslig för dofter, jag är ganska känslig men jag tycker det här går att leva med eftersom det bara är under en kort stund.

Pulvret blir vitt i håret men jag som är blond har inga problem med det, jag tycker det går bort väldigt bra när man gnuggar och kvar blir det bara effekten av att det ser renare ut. Hur det blir när man har mörkare hår vet jag tyvärr inte riktigt men det borde ju försvinna lika bra i det? Jag tycker effekten håller i sig under en dag med, det ser inte smutsigt ut igen efter en halv dag eller så.

Jag använder torrschampo ganska ofta, i princip en gång i veckan för att slippa tvätta håret så ofta och jag upplever det som ganska drygt då man inte behöver ha i en jättestor mängd för att få effekt.

Priset är ett plus tycker jag, runt 80 kr får man ge och det är ju acceptabelt för ett bra torrschampo.  

Jag köpte det här för första gången för något eller några år sedan (tiden går fasligt fort?!) och sedan dess har det blivit en produkt som alltid finns på min hylla.





 


Betyg: 4/5



Summan av kardemumman? Ett bra torrschampo som gör vad det ska. Bra pris med. Varför en 4:a och inte en 5:a undrar ni? Det får faktiskt minus för doften, det luktar inte illa på något vis men den är ganska skarp precis när man sprayar i den och jag tycker gott att de kunde ha en något trevligare doft som inte är lika skarp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0