Recension: Garnier CleanSensitive 2in1 makeup remover

Äntligen har jag fått tummen ur och skrivit en recension på en produkt som jag faktiskt känner att jag inte kan leva utan längre, vad gjorde jag innan jag hittade den här?!

Det är alltså en makeup remover från Garnier och den ingår i deras serie CleanSensitive. CleanSensitive är en serie Garnier gjort speciellt för oss som har känslig hy  och är parfym- och alkoholfri (hurra!).

Den skall kunna ta bort vattenfast makeup och det är två vätskor man skakar ihop ordentligt innan man använder den. Jag skakar ihop den och tar sedan en pytteliten mängd på en bomullspad, en bomullspad brukar då räcka till båda ögonen när jag har mascara, eyeliner och paint pot + ögonskugga. Ibland får jag ta en extra pad med ytterligare lite på beroende på vilken mascara jag har, alla sitter ju olika hårt, men resterande av tidigare nämnda produkter är redan borta då.

Jag använder aldrig vattenfasta mascaror så jag kan tyvärr inte säga hur den biter på det men den tar bort vanliga mascaror väldigt enkelt, har man endast mascara så behöver man bara en pad till båda ögonen. Man behöver inte stå och nödgnugga en massa heller utan det går lätt.

Jag har testat att ta bort festmakeup med, dvs när jag har lösfrallor, flytande eyeliner, paint pot, ögonskugga osv. Det går lika lekande lätt då, limmet från lösfrallorna löser upp sig väldigt bra också.

Efter användningen får man lite den här känslan av att man är oljig men det är väl meningen eftersom huden på det viset inte torkas ut lika lätt. Det stör inte mig särskilt mycket heller och det går ju att skölja bort med vatten om man så vill.

Den irriterar inte ögonen överhuvudtaget och det är jätteviktigt för mig, har testat så många removers tidigare som verkligen svidit och det hatar jag. Jag har både känslig hy och känsliga ögon så jag måste alltid tänka på det.

Det funkar jättebra att ta bort ansiktsmakeup också men jag brukar använda en annan till det eftersom jag tycker att det blir lite stram känsla ibland i ansiktet om jag använder den där flera dagar i rad, den känslan får jag däremot aldrig när jag använder den till ögonmakeup. Sedan så får man ju den lite oljiga känslan men ett ansiktsvatten råder ju lätt bot på det.

Jag har även testat den på olika läppstift och det funkar suveränt där med.

Den kostar runt 50-60 kr i affären beroende på vilken affär man väljer och det tycker jag är ett klipp för den här godbiten.

Jag började testa den i januari då jag köpte den och sedan dess har jag hela tiden använt den, jag är nu inne på andra eller tredje flaskan och bara det är ju ett toppenbetyg för man brukar ju sällan köpa produkter man inte gillar igen.





Betyg: 5/5
 

Detta är en för mig underbar remover som inte irriterar varken ögon eller hud och som dessutom tar bort all makeup superlätt. Jag kan inte nog hylla den, den är toppen!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh vad bra den låter! Den krämiga varianten är kanske att föredra för att ta bort ansiktsmakeupen. Men jag ska helt klart spana in den här :)

2009-05-16 @ 13:23:51
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Marybeth

Johanna: Jo det har du nog alldeles rätt i, får testa den krämiga också :) Ja den är jättebra! Vore kul om du testade den så jag får se vad du tycker!

2009-05-17 @ 20:26:36
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Inthemake

WOW verkar ju kanonbra!!

2009-05-28 @ 13:57:03
URL: http://inthemake.se
Postat av: sminkjante

Låter som en riktigt bra remover och dessutom budget vilket gör det ännu bättre:)

2009-05-28 @ 16:18:39
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: mary

Inthemake: Den är så himla bra!



Sminkjante: Ja den är kanon! Jag är förvånad själv att jag hittat en så bra och som inte irriterar ögonen det minsta, vilken lycka! Priset är verkligen ett plus, hade varit så trist om den kostat runt 200 kr eller nåt..

2009-05-29 @ 09:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0