Testat: Lypsyl Lypsensitivity

Efter att ha testat det här läppbalsamet i nästan en månad (shit, vad fort tiden går?) så känner jag att jag kan skriva några rader om det. För att läsa mer om det får ni gärna kika på mitt föregående inlägg där jag skrivit lite vad det skall göra, vad det innehåller osv. Här finner ni det.. :)

Men för att ändå skriva något om det så är Lypsensitivity ett läppbalsam med svensk bivax, aloe vera som lindrar och förnyar, kamomill som lugnar, organiskt sheasmör som vårdar och vitamin A och E som reparerar och skyddar. Och ja, jag klippte det rakt av från mitt tidigare inlägg ;)







Jag gillar verkligen det här läppgunket. Det känns otroligt mysigt på läpparna, man märker att det gör nytta tycker jag.  Det smakar inget och doftar inte heller något och det tycker jag är ganska skönt faktiskt. Det sitter kvar rätt så länge om man inte äter eller dricker något. Jag brukar ha på en hel del till natten, på gränsen till överdosering misstänker jag, när jag ska sova och på morgonen är mina läppar babymjuka.  Det här är helt enkelt toppenbra. Det enda negativa jag har att säga om det är förpackningen. Burkar är inte min favoritförpackning när det gäller varken läppgunk eller hudkrämer, det blir lätt lite ohygieniskt, men hittills har jag mest använt det hemma och använt en spatel att gräva ur lite med och då funkar det ju. Det är även drygt och behövs inte mycket vid varje applicering.

Jag har letat efter det i stiftform för jag tyckte mig se det på ICA förut men det visade sig att det innehåller precis samma ingredienser som detta men också mint, och jag gillar inte mint så det blev inget köp där. Däremot har jag hittat ett med liknande ingredienser som också ger en skimmereffekt samtidigt som det är i stiftform, men mer om detta vid ett senare tillfälle. Jag ville dock skriva med det här så att ni vet att det finns flera varianter av dessa från Lypsyl, gillar ni inte detta i burk för att ni föredrar i stiftform kanske det med mint eller det som jag köpt kan passa istället.. :) För bra är det!



Kommentarer
Postat av: Kerstin

Det låter ju riktigt bra! Jag håller med dig om förpackningen, dock.

2009-12-01 @ 08:21:08
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Fröken Frodig

Det finns ett likadant stift som det med mint som heter Honeyberry (ja, eller nåt i den stilen iaf) och som har nån fruktig doft. Kanske passar dej bättre än mint?

2009-12-02 @ 19:07:26
Postat av: marybeth

Kerstin: Ja det är inte dumt alls.. :) Tycker dom lyckats riktigt bra med det och dyrt är det ju inte heller och lätt att få tag på.. :) Jo, burkar är verkligen kasst.. det kanske var bästa sättet att förpacka just den här produkten dock, vad vet jag..



Fröken Frodig: Ah, Honeyrose kanske? För det har jag nyligen köpt och det gillar jag.. :) Ska plita ned lite om det också snart. Tack för tipset! :D

2009-12-04 @ 15:13:13
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0