Nytt i lacklådan - China Glaze Drive in

Jag var och tittade i lite affärer förra veckan och hade då en kupong på Kicks, 20 % på valfri vara, som jag tänkte att jag måste använda innan den går ut. Jag visste inte riktigt vad jag skulle köpa för det är inget särskilt jag verkligen behöver nu men jag tänkte som så att hittar jag inget särskilt så köper jag ett par lösfrallor eller något annat användbart.

Men så stötte jag på ett mycket vackert nagellack, jag hänger inte med särskilt mycket i alla nya kollektioner och så vidare som kommer men China Glazes nya kollektion Retro Diva har jag inte kunnat missa, många har skrivit om den och jag har lockats av nyanserna i den trots att jag inte är något riktigt nagellacksfreak. De hade i alla fall kollektionen på Kicks och de kostade 99 kr styck vilket kanske är dyrt jämfört med om man handlar dom på Ebay eller utländska webbshoppar? Jag vet inte riktigt själv men antar att det är så eftersom så många handlar på just de visen. Men jag fick ju 20 % så det blev 79 kr istället och det tyckte jag var godkänt för jag föll faktiskt pladask för det här lacket, t om mamma tyckte det var fint, kors i taket ;)

De hade ett nagelhjul med färgerna också och jag testade Drive in ovanpå en av mina naglar och såg att hey, nyansen verkar ju funka rätt bra med min hudton och därför slog jag till. Jag lockades även av Let's Groove, Short And Sassy, Skate Night, Stella, Stroll och Thunderbird men jag vet själv hur dålig jag är på att använda de nagellack jag har att det får vara hur otroligt vackra de än är. Jag tror faktiskt inte att jag lockats så här mycket av en nagellackskollektion någonsin innan och det är kanske inte så underligt med alla vampiga, djupa och mustiga färger som finns i denna?

Men åter till Drive in, det är så vackert så det inte är sant! För att se det in action hänvisar jag mer än gärna till Scrangie för hennes bilder är mycket fina och snygga naglar har hon med, det har inte jag - jag har korta trista och allmänt icke-fotogeniska. Här kan ni se det och resten ur kollektionen hos Scrangie.

Och så lite bilder då! Klick klick!



       

Kommentarer
Postat av: Kerstn

Superfint, det måste jag spana in!

2009-09-02 @ 09:45:00
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Linda

Supersnyggt, fanns många tjusiga lack i denna kollektionen måste jag säga...

2009-09-02 @ 10:41:35
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Emma P

drive in ser riktigt fint ut. Jag har let's stroll, thunderbird och short and sassy från den kollektionen. en bra kollektion, även om förra årets rodeo diva var snäppet vassare...



Ja du, jag beställde 6 lack från 8ty8 och betalade 260 kronor och då var det 4 stycken china glaze, ett OPI och ett poshe. De senaste två är dyrare än CG, så hade ju blivit något billigare om bara CG. Kanske 40 kronor styck ungefär. Dock är det väl okej om man bara ska ha ett lack att köpa dem i butik frakten från 8ty8 är ganska hög, men för oss lackfanatiker skulle det innebära personlig konkurs:)

2009-09-03 @ 14:05:58
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Kerstin: Det måste du verkligen, det är sååå fint!



Linda: Tack :) Det är verkligen supersnyggt! Ja, jag håller med, jag skulle gärna ta alla om jag fick dem :)



Emma P: Oh ja :) Du har några stycken då, jag är avis! Tycker du det? Jag har totalfastnat för den här kollektionen.. :)



Ah, men det låter ju väldigt vettigt, alltså priserna! Skulle jag handla lack som du och många andra gör skulle jag nog bli så illa tvungen att börja handla via nätet men jag resonerar som så att när det är så få så får det gå, eller det fick det den här gången i alla fall.. Kul att du berättade vad det kostar och så, jag hade absolut ingen aning om det! Jag skulle bra gärna vilja ha ett snabbtorkande överlack och det där lacket Sminkan skrivit om förut som stärker naglarna osv, så någon gång i framtiden får jag väl försöka ta tag i att handla via 8ty8 tex.. :)

2009-09-05 @ 16:40:14
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Emma P

Ja jag förstår dig, de är fina;) Jag tycker att förra årets kollektion var mer varierad och innehöll unikare lack. Sen är det nog lite så också att om jag inte hade sex lack från rodeo diva så kanske jag skulle köpa fler från denna, tycker att en del av lacken känns lika några jag har sen tidigare, men så har jag ju några stycken...



Ja att handla på nätet blir ju klart billigare om du ska ha flera lack, så är det klart idé att köpa från nätet. Vi får väl se hur det går med försäljandet av CG, de ska inte få shippa dem internationellt längre enligt H2T men det var inga problem när jag beställde från 8ty8... Vad bra att det var lite givande, det är bara att hojta till om det är ngt du undrar över...

2009-09-08 @ 11:19:43
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Emma: Ah, det kan så vara.. :) Har man många lack lär det ju till slut bli stor risk för att det blir dupes. Jag har inte så många ännu, får ta en bild på min samling någon dag.. :) Vore kul att se hela din samling!



Ah, det där har jag läst om någonstans, kanske var på pret-ty, att de ska sluta skicka dom. Lite tråkigt, vad kan det bero på tro? Är det för att förhindra att vi får köpa dem billigare via nätet än hemma i affärerna här tro? Ja, det var det verkligen, tack! Det skall jag göra.. :)

2009-09-08 @ 22:32:35
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0