EOTD - Love Ardell nr 121

Jag bangade ur lite igår när jag skulle på 30-årsfest, jag hade tänkt mig något lite mer vågat men insåg att folket som skulle vara på festen skulle ha stirrat ut mig.. det hade inte känts bekvämt helt enkelt så jag safeade och tog en gammal hederlig sminkning. Jag brukar dock för det mesta ha några lite mer uppseendeväckande frallor, eller vad man ska säga, än just 121:orna men de är så vackra och jag ville att det skulle se lite mer naturligt ut och inte verkligen vara solklart att man ser att det är lösfrallor. Då kanske ni undrar varför jag inte bara tog vanlig mascara om jag ville ha naturligt? Jo, jag föredrar faktiskt att ha lösfrallor, jag tycker det är betydligt mer gesvint än att ha mascara faktiskt.. Går fort att sätta dit, man får inget mascaranedfall och man slipper stå och gnugga bort mascaran mitt i natten sedan.

I alla fall, så här blev det:


Först tänkte jag inte ens ha eyeliner utan bara låta den svarta kanten av fransen få vara fransmarkering..


  
(bilderna är klickbara!)


Men sedan ångrade jag mig och tyckte det såg ganska tomt ut, som att det fattades något så då fick det bli den gamla vanliga svarta eyelinern ändå..



(klickbar!)

Jag har faktiskt använt ögonbrynspenna också, vet inte om det syns så stor skillnad emot när jag inte har det men.. lite kanske..



Syftet med den här EOTD:n får bli lite att visa att Ardells fransar är ljuvliga, 121:orna är perfekta när man vill ha några som inte skriker ut att man har lösfrallor men ändå ger långa, täta svepande fransar.





Jag slänger in en bild med både Ardells 105:or och 121:orna så får ni se skillnaden lite..








Kommentarer
Postat av: Sminkan

Ardell är helt klart bäst! Jättefina fransar!

2010-04-11 @ 20:51:35
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Emma P

Der ser ut att vara mycket trevliga fransar. Mina diskreta favoriter är just nu babies och 110, båda från Ardell. Håller med om att mascara och fransar då rakt inte är samma sak. Fast jag brukar använda både mascara och lösfransar iofs. Snyggt blev det hur som helst!

2010-04-11 @ 21:34:59
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: kerstin

Fantastiskt fint!

2010-04-12 @ 10:13:02
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: marybeth

Sminkan: Jag kan bara hålla med, toppenfrallor! Tack :)



Emma P: Dom är väldigt fina! 110 vet jag inte om jag har.. får undersöka saken.. jag har inte så bra koll uppenbarligen. Babies har jag sett i massor av bloggar, har du köpt dom från ebay? Jag brukade också använda mascara förut, för att liksom fösa ihop mína egna fransar med frallorna men jag dödade så många frallor då så nu kör jag utan.. Hur håller du dina lösfrallor fräscha trots mascaran? Tack så mycket! :)



Kerstin: Åh, vad rar du är, tack!

2010-04-13 @ 15:26:56
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0