Impulsköp i fåfängans namn

Nu har det varit lite tyst och jag tänker inte skylla på massor av saker utan det är som det är. Nu är jag i alla fall hyfsat frisk men det tog hela förra veckan att bli det, kände mig inte skaplig förrän på fredagen.. Men nu är jag tillbaka på jobbet och kör på igen.

Jag tänkte berätta lite om vad som hände i helgen.. ni undrar säkert vad som menas med rubriken ;-) Jo, det var så att jag var och tittade i lite affärer med mina föräldrar i lördags, eftersom vi bara skulle göra det så körde jag simpel sminkning med bara bas och lite paint pot.. ingen mascara för jag tänkte vara bekväm och slippa så mycket rengöring när vi kom hem.. Det var ju bara det att mina föräldrar kom på att vi ju kunde åka och hälsa på brorsan en sväng och ge honom en grattispresent för att han fått nytt jobb. Jag hade på mig solglasögon när vi anlände till brorsan och sedan stod och pratade vid grillen ett tag.. Och vem kommer inte över då, jo brorsans nya granne som visade sig se riktigt bra ut och dessutom är i min ålder.. dessutom hade han med sig några polare och dom skulle vara med och grilla.. Brorsan tyckte att vi skulle stanna och grilla lite och snacka med hans nya granne och så och det tycker päronen var en bra idé, jag var själv inte emot det heller.. Men sedan insåg jag att jag inte hade någon mascara och såg ut som ett lik ungefär, kändes så i alla fall.. Så jag går in en sväng, säger att jag måste gå på toaletten.. rotar omkring i min handväska i ungefär en evighet för jag var sååå säker på att jag hade en mascara där.. Jag är nämligen inte tjejen som har eyeliner, puder, mascara och hela kitet med mig jämt utan jag brukar vara ha olika läppglans.. Jag hittade i alla fall inte mascaran och inser att situationen var desperat. Jag hittar alltså på ett svepskäl att brorsan har dåligt med dricka och att det säkert kommer att gå åt och att lite andra saker nog också behövs bara för att kunna åka till Coop forum där de har en sminkavdelning..

Väl där köper jag ett par lösfrallor och en svart eyeliner. Allt detta för att jag inte har med mig något smink alls förutom en himla massa läppglans.. suck. Varför lösfrallor kanske ni undrar? Det var mitt sätt att försöka få det lite mera "vettigt" - istället för att köpa en till mascara för mycket pengar när jag redan har tre stycken öppnade kändes himla onödigt och lösfrallorna kan jag ju använda massor av gånger.. Så, i mitt huvud lät det jättelogiskt.

Det kändes bra att åka tillbaka med solglasögonen på hela tiden, t om inomhus tills jag kutade in på toaletten och satte på frallorna och eyelinern.. Efter det kändes jag mycket finare. Nu i efterhand känns det ganska fånigt att jag är så fåfäng som jag är..

Nåväl, nu har jag ännu ett par fina fransar från Ardell och en eyeliner från Loreal, en eyeliner som jag dessutom aldrig hade sett eller visste fanns och det är ju kul.. Att upptäcka nya produkter menar jag.

Nu kanske ni vill se lite bilder på dom?


Ardell nr 117, ett par lite mer naturliga fransar i den benämningen att de inte sticker ut på samma sätt som några av mina lite mer feta lösfrallor. Jag tyckte dom passade perfekt att ha istället för mascara - inte för mycket men ändå syns dom.  65 kr fick jag ge för dom.





Nästa är eyelinern som heter Loreal Infallible 16H Stylo Eyeliner i nr 303 Shimmering Black.




     


Mer info och swatches angående eyelinern kommer i ett eget inlägg så håll ut ;-) 

 


Kommentarer
Postat av: Emma P

Hihi:) Det var rolig läsning. jag hade också känt mig naken. Alltid redo borde vara mottot. Jag bord alltså lägga till mascara i väskan. Fast iofs, jag har ju sambo. Och jag tycker inte att jag passar med bara mascara, nej det är nog som det är. jag bär redan tungt.

2010-04-20 @ 22:05:23
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Helt rimligt resnonerat, tycker jag =) Både fransarna och pennan ser fina ut!

2010-04-21 @ 15:19:36
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: marybeth

Emma P: Roligt att du uppskattade det :) Ja, jag håller helt med.. alltid redo borde verkligen vara mottot.. fattar inte att jag inte går omkring med puder och mascara i väskan redan nu.. Hur menar du med bara mascara? Menar du bara det i ögonmejken eller överhuvudtaget?



Kerstin: Skönt det! Känns det inte lika dumt.. :) Ja dom är inte tokiga faktiskt.. sämre impulsköp har man ju lyckats med.. :)

2010-04-26 @ 12:23:29
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0