Loreal Infallible 16H Stylo Eyeliner i nr 303 Shimmering Black

Jo, måste ju berätta lite mer om denna eyeliner jag impulsköpte i lördags. Jag hade aldrig hört talas om eller sett den tidigare utan jag försökte bara hitta en eyeliner som inte var blodigt dyr men ändå rätt så bra. Jag har massor av IsaDoras pennor sedan tidigare så det märket gick bort direkt.. Efter att ha rotat omkring lite så hittade jag denna och det är en så kallad retractable eyeliner, dvs en uppskruvbar eyelinerpenna. Det som är så bra med dessa pennor är ju att man inte behöver vässa dom och det är något jag verkligen föredrar.

Efter att ha studerat den lite så förstod jag av förpackningen att den skall hålla i 16 timmar och vara vattenfast, något som självklart lockade till köp. 

Något annat kul jag upptäckte när jag rotade i de små facken efter en penna i nyansen svart var att jag fann en med glitter i, lite piffigt faktiskt. Jag läste först Shimmering Black och sedan tog jag testern och gjorde ett streck på handen och där var det glitter.. :)

Den har även en sudd i ena änden som är av något slags gummiaktigt material, denna är även utbytbar vad jag förstår eftersom den går att ta bort.. fiffigt värre, åtminstone om det finns ersättningar.

Men i alla fall, jag slog alltså till och den satt i alla fall bra den tiden jag hade den i lördags.. den var också lätt att applicera..  men tro mig den skall hårdtestas mera.. :) 85 kr fick jag ge för den.

Nu bilder!




        

(klickbara bilder!)


Swatchbilderna blev inte jättebra men man ser ju i alla fall glittret? :)

 

(också klickbara!)




Som sagt så skall denna penna hårdtestas för att se om den verkligen pallar långa långa dagar.. Fin är den i alla fall tycker jag även om glittret kanske inte syns så mycket på ögonlocket.






Kommentarer
Postat av: Emma P

Kul att det var glitter i! Fast jag gillar inte eyeliner i pennform, kan inte måla med det. Använder bara kajal under ögat och på vattenlinjen. Ska jag måla en linje längs med övre fransraden vill jag ha gel- cake- eller flytande eyeliner. I den ordningen:)

2010-04-23 @ 12:51:40
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Emma P: Ja jag tyckte det också, särskilt som jag aldrig hade hört talas om den.. :) Ah, jag kan inte måla med dom som du kan :D Jag är helt värdelös på att göra eyeliner med pensel.. men det kanske är en övningsfråga.. för mig går det väldigt bra med penna.. men det måste vara sån uppskruvbar för jag hatar pennor man skall vässa.. dom går iofs bra att ha som inliner.. men MUS pennor som är plast är tråkiga att vässa tycker jag.. IsaDoras är ju i trä och det går bättre..Mina eyeliners blir väl inte så snygga som dina för dom är löjligt snygga men dom duger.. :) Jag funderar dock på att skaffa någon sorts gel- eller cakevariant.. för att testa.. :)

2010-04-26 @ 12:21:48
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ett tips är att i den avtagbara delen så finns det en pennvässare... därav avtagbarheten. = P

2010-05-25 @ 20:17:50
Postat av: marybeth

Anonym: Jag tror inte att det finns någon pennvässare där eftersom att pennan är uppskruvbar och liksom inte går att vässa? :)

2010-07-16 @ 19:01:16
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0