Testat: LdB Hydra Sensitive Hand with Aloe Vera

Nu kommer ett till inlägg i min Testat-kategori, hoppas ni finner dessa intressanta!

Denna gången är det en handkräm jag använt under en tid, nu på vintern är det verkligen högsäsong för bra handkrämer då min hud blir fruktansvärt uttorkad. All handsprit på jobbet och den kassa tvålen gör inte heller saken bättre. Den här var också ett impulsköp som jag såg när jag gick förbi hyllan på ICA. Jag minns inte exakt vad den kostade men det kan inte ha varit mer än 30-40 kr, som max 50 kr. Eftersom det var ett helt okej pris tyckte jag att den kunde vara värd att prova - man har inte så mycket att förlora när produkterna är så pass billiga.





(bilden lånad från LdBs hemsida)


LdB Hydra Sensitive Hand with Aloe Vera skall vara en vårdande och skyddande handkräm med Aloe Vera och deras egna Energy Complex. Den tillhör nya LdB och är utvecklad för känslig hud. 

Lite saxad info från LdBs hemsida:

• LdB Energy ComplexTM - ger huden extra energi och stimulerar cellförnyelsen.
• Fri från paraffinolja - innehåller 100% vegetabiliska oljor, låter därför huden andas och reparerar torr och skadad hud.
• Glycerinbas - snabbtorkande och skön formulering som inte ger en kladdig känsla vid kontakt med vatten.
• Aloe Vera - lugnande och vårdande växtextrakt
• Sheabutter - välgörande och återfuktande från Sheanötter
• Mandelolja - mjukgörande olja
• E-vitamin - skyddande antioxidant
• provitamin B5 - stärker hud och naglar
• 26-fri parfym - extra lämplig för känslig hud (fri från de 26 parfymämnen som är mest allergiframkallande enligt EU:s kosmetikdirektiv).
• Dermatologiskt testad - garanterat mild hudvård med certifikat från proDERM institutet. (proDERM Institute for Applied Dermatological Research, Hamburg)


Jag faller ofta för produkter med aloe vera, sheasmör, mandelolja och liknande då jag ofta upplever dessa som bra för min hud. Att den är fri från paraffinolja och inte har några av de mest allergiframkallande ämnena i sig heller ger många plus hos mig. Det känns som en produkt som ändå är bättre för huden men som inte kostar så en förmögenhet.



Så, vad tycker jag då?


Jo, jag gillar den! Den har skön konsistens och går lätt in i huden och ligger där lite som ett skyddande lager nästan. Doften är ljuvlig och inte så pass stark att jag känner att den är för mycket, jag har ibland svårt med dofter och får huvudvärk av dem men den här går bra. Jag råder dock alla som är känsliga för dofter att sniffa på den innan köp. Smörjer jag in händerna på morgonen så tycker jag att den finns kvar under hela dagen trots att jag tvättar händerna och använder handsprit, den tvättas liksom inte bort. När jag tvättar eller spritar eller både och får jag dessutom lite doftpåfyllning eller vad man skall säga, den vaknar till liv igen liksom. Jag får heller ingen kladdig känsla när jag tvättar händerna och det är otroligt bra eftersom jag tvättar händerna och spritar ganska många gånger per dag på jobbet. Det behövs inte stor klick för att smörja in båda händerna heller så jag tror att den här tuben kommer räcka ett tag På kvällarna när jag skall sova brukar jag dock ta lite extra mycket som får verka ordentligt när jag sover sedan. Ju mer man tar desto längre tid tar det ju att sjunka in, otroligt logiskt.. :) Jag har bara positivt att säga om den här handkrämen faktiskt, jag har planer på att skaffa en till tub att ha på jobbet utifall jag glömmer smörja händerna innan jag åker hemifrån.



Pris? 30-40 kr tror jag, men max 50 kr.
Hur mycket? 100 ml.
Var köpa? Ica, Konsum osv.
Köpa igen? Ja, absolut.





Kommentarer
Postat av: kerstin

Jag kommer absolut att spana in denna nästa gång jag år på ICA =) Kul med budgettips-temat, mer sånt!

2010-02-22 @ 09:37:52
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: marybeth

Kerstin! Det måste du absolut göra, jag gillar verkligen doften och att den inte tvättas bort på en gång. Man får liksom inte den där kladdiga känslan heller när man smörjer in händerna som man får av vissa.. Roligt att det uppskattas, jag kör på med det då! :)

2010-02-22 @ 14:09:49
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Karin

Låter inte alls så dumt, det är alltid kul att testa nya handkrämer. De är ju sällan särskilt dyra. Lite tveksam blir jag dock när du säger att doften håller i väldigt länge. Det är synd ifall den börjar konkurrera med ens parfym.

2010-02-26 @ 19:44:36
URL: http://kajsaskosmetik.blogspot.com
Postat av: marybeth

Karin: Ja det tycker jag också.. :) Ah, jag tycker inte den är så pass stark att den konkurrerar ut parfym eller så.. men det är väl en smaksak.. jag tycker att man kan märka av doften när man tvättar händerna eller spritar dom men det är inte så att den blir överväldigande.

2010-02-28 @ 12:20:26
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0