Same old

En EOTD och LOTD från gårdagen, jag bryr mig inte om det där med att det inte är just dagens utan det är ändå en EOTD fast den inte råkar vara dagsfärsk, och ja LOTD också då.

Det här är ingen direkt nyskapande sminkning utan det är väl en riktig Marybeth-sminkning skulle man kunna säga. Men jag trivs i det här och det är ju ändå viktigt när man skall ut och svira.

Det är MAC Paint pot i nyansen Bare study som bas som vanligt och sedan tog jag en ljus skugga från IsaDora över hela ögonlocket och ända upp till ögonbrynet. Lade även en guldig skugga från Loreal över ögonlocket för extra skimmer och mera guldton, jag gillar guldigt. Sedan på med frallorna, Ardells 111:or som är ljuvliga, och eyeliner från Barry M. Tog även IsaDoras inliner kajal i nyansen Blonde på vattenlinjen för att få bort det rödaktiga och ljusa upp. Ögonbrynsfix och lite ögonbrynspenna, båda två som vanligt från H&M och sedan var det klart! Det här är precis samma sminkning som jag gjort tutorial på en gång i tiden för övrigt.
 
  

(bilderna är klickbara)


Till läpparna använde jag faktiskt en produkt jag inte visat i bloggen tidigare, det är läppennan Burlesque från Make Up Store. Mer om denna i ett eget inlägg sedan. Det var för övrigt i Lindas blogg jag såg den här pennan första gången och den såg så himla snygg ut på Linda att jag var tvungen att köpa den.. Rött läppgunk ni vet, oemoståndligt. 


 

(bilden är klickbar.. tjat tjat..)









Jag stötte för övrigt på ett dilemma nu... det här med kategorier alltså, och blogg.se som gör att man bara kan spara saker i en kategori.. Nu har jag ju en EOTD och en LOTD, skall jag ha dom i EOTD då? FOTD känns inte riktigt okej eftersom det inte är ansiktsbilder.. Hm.. Det är ju synd om man vill titta på LOTD och missar dom pga att jag lagt dom i EOTD också.. borde jag dela upp inlägget istället? Några tankar?




Kommentarer
Postat av: Emma P

Oh very pretty! Klassiskt snygg sminkning och 111 är ju så ljuvliga!

2010-03-14 @ 22:02:04
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: kerstin

Jättesnyggt! Så dumt med kategorierna, på blogspot kan man sätta många etiketter på samma inlägg.

2010-03-15 @ 10:14:50
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: marybeth

Emma P: Tack så mycket.. :) Jag håller med, 111 är fantastiska. Det har mest blivit 105:orna för mig innan men nu har jag börjat variera mig lite mera.. :)



Kerstin: Tack! Ja det är så urbota osmidigt.. det stör mig verkligen ibland. Jag har funderat på att byta till blogspot men jag vet inte.. det finns ju för- och nackdelar med både blogg.se och blogspot..

2010-03-17 @ 11:34:28
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0