Lumene Sensitive Touch Daily Moisture Cream

Jag har nog kanske nämnt tidigare att jag behöver en ny fuktkräm, särskilt en dagkräm.

När jag var på Kicks för ett tag sedan såg jag att de kommit med en ny serie för känslig hy och sådana serier tycker jag är spännande då jag har känslig hy och inte alltid klarar starka dofter, dessa serier är ju oftast parfymfria eller har i alla fall väldigt lite parfym.

Jag stod och velade mellan dagkrämen och daglotionen men till slut blev det ändå dagkrämen då den enl. personalen på Kicks skulle vara rikare och det kan ju behövas nu till hösten. Daglotionen är även för mer normal till blandad hy, dagkrämen skall tydligen vara mer för känslig hy. Nåväl, så här skriver Lumene själva på förpackningen:

"Det rena linets mjukhet för din hy!

Lugnande dagcreme - för känslig och couperosahy - normal/torr.

En creme speciellt för känslig hy, innehåller nordiskt linextrakt som lugnar huden. Dagcremen minskar hudens rodnad och värmeutslag. Den stärker de svaga kapillärer och stöder hudens egen skyddsmekanism. Anti-pollution-föreningen och linextraktet hjälper huden att skydda sig mot omgivningens skadeverkningar och hudens för tidigt åldrande.

Användning: Applicera varje morgon på rengjort ansikte och hals.

I samarbete med Allergi- och astmaförbundet i Finland. Doftfri. Inga färgämnen."

Det låter nästan för bra för att vara sant, men man vet ju aldrig? Det kanske funkar jättebra och det vore underbart om den kunde få bort lite av min rodnad jag har på kinderna. Här skall testas.. :)

Finns på bl.a. Kicks för 150 kr för 50 ml vilket ju är klart överkomligt om den är bra.

Vet ni en sak jag är mindre förtjust i? Förpackningar som i princip är designade för att lura oss att tro att det är en jättestor burk inuti, ta en titt på bilderna här nedanför. Pappförpackningen är en aning hög emot vad burken är eller vad tycker ni? Så har dom lite fin pappersutfyllnad i botten och i toppen.. kasst. Det lär ju knappast vara så att dom gör en så stor förpackning för att få plats med texten, eller?

Nu till bilderna:






Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, vad fräckt att lägga i papper som utfyllnad! Men ska bli kul att höra hur den är, kanske kan vara något för mig :)

2008-10-27 @ 12:49:37
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Marybeth

Johanna: Ja visst är det lite uselt? :) Som att man inte märker det sedan i alla fall, jag är ju lite sneaky och öppnar oftast förpackningen i affären och kikar, om dom inte är plomberade eller så då. Kanske ska förtydliga och säga att jag öppnar själva förpackningen och inte liksom burkens lock eller vad det nu kan vara för något.



Vi får hoppas att den är bra! Skall börja med den imorgon är det tänkt.. :)

2008-10-27 @ 15:31:24
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tycker du att dn fungerar på din hud? Ska såfall prova den? :)

2014-07-19 @ 02:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0