Shoppat på sistone och lite tankar

Ibland känns det som att jag inte gör något annat än att jobba, men det är väl så när man jobbar heltid och pendlar antar jag. Gå upp kl. 05.45 som senast och sedan jobba till 16.30 varje dag, en del dagar ännu längre. Men vad skall man annars göra, man måste ju ha en inkomst och att jobba 75 % funkar inte någon längre tid.

I alla fall, något jag hinner med att göra är i alla fall att shoppa, det är så att säga min hobby ;) Jag hinner ju för närvarande inte skriva så mycket om det men jag hinner i alla fall att köpa sakerna, till min stora lycka.

På sistone har jag bl.a. köpt ännu en kabukiborste i naturhår från Lindex, diverse makeuppenslar från Maxi billigt, en ny Loreal Double Extension Beauty Tubes när det var erbjudande på H&M, lite kläder, ny ansiktsrengöring, Incoco nagellack i klistermärkesform, två torrschampon, två nya hårsprayer  m.m.

Loreals beauty tubes är en riktigt bra mascara, jag tror det är andra eller tredje gången jag köper den och jag känner att den har en given plats i mitt badrumsskåp numera.

Ansiktsrengöringen jag köpt en ny av är det andra gången jag köper och jag tror faktiskt jag funnit en serie med produkter som funkar bra på min hud, har nämligen en rengöring som jag tar bort ögonmejk med ifrån samma märke som jag är inne på andra flaskan med och den är inte dum heller.

Incocos nagellack har jag varit nyfiken på ett tag men hittills har dom bara blivit liggande hemma, jag är för lat för att börja helt enkelt.. använder inte ens vanligt nagellack just nu. Det är lite samma sak med mitt trevliga vax från Veet som jag skall vaxa ögonbrynen med, det blir inte heller av för att det känns så omständligt.

Jag har testat det ena av torrschampona och det luktar riktigt gott! Hurra för det, dom torrisar jag testat tidigare har inte haft några vidare angenäma dofter. Hårsprayerna har jag testat båda och dom är inte så dumma, måste hitta en efterträdare nu när Wella fått spunk och gjort om mitt älskade hårspray.

Just det ja, håller på att testa Mirenesse Secret Weapon Super Volume också och jämför med den jag hade tidigare, nämligen Super Long. Jag försöker även komma överens med Max Factors False Lash Effect....

Så, nu är ni lite uppdaterade med vad jag grejar med och vad jag köper för saker..  om ni är särskilt intresserade av något kan jag ju alltid försöka att påta ihop ett inlägg om det ;)


Kommentarer
Postat av: christel

Hej!

Jag det skulle vara jättebra om du kunde skriva något om torrshampoo. Är på jakt efter ett bra för tjockt mörkt hår.

/Christel

2009-04-22 @ 10:50:02
Postat av: Inthemake

Ohhh me 2...håller med föregående talare...;)

2009-04-22 @ 14:34:26
URL: http://inthemake.se
Postat av: Anonym

hahah! Börjar nog bli trött här på jobbet. Läste shoppat, men fick det till duschat! :D Knas. Jag kanske ska hälla i mig en till redbull? Eller passa på att sova på mornarna när Al väl sover? hmm..

2009-04-22 @ 17:37:26
Postat av: Kerstin

Det där med jobb är inte alltid så kul =(



Jag är nyfiken på kabukin. Är själv på jakt efter en sådan och vill inte punga ut med en förmögenhet.

2009-04-22 @ 18:17:45
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Kissen

Ah, härligt med shopping! :)

Och jag är alltid intresserad av att läsa om shopping, smink, hudvård och annat skoj!



Tack för kommentaren.

2009-04-23 @ 15:01:05
URL: http://osnygg.blogspot.com/
Postat av: Sandy

Var med och TÄVLA..



..om en plattång full med swarovski kristaller..



..till ett värde av 1995 kr.



Lycka till!



---> http://www.sandracarlsson.blogspot.com/

2009-04-23 @ 16:30:25
URL: http://www.sandracarlsson.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Åh, vad är det för rengöring? Är det kanske Garnier? :)

2009-04-25 @ 11:04:39
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Marybeth

Christel: Då skall jag försöka knåpa ihop ett inlägg om torrschampon då.. :) Nu har jag visserligen blont tjockt hår men det kanske kan vara till någon nytta ändå, har hunnit testa några stycken i alla fall.. Kul med ett nytt "ansikte"! :)



Inthemake: Alright, skall knåpa ;)



Vaniljlatte: Haha, du kanske tänkte på nåt annat samtidigt som du läste? Så gör jag ibland och då kan det bli roligt.. :) En annan bra grej är att läsa samtidigt som man skall säga nåt, garanterat att man säger det man läser högt istället för det man tänkt säga.. Red bull som är så räligt, noo thanks!



Kerstin: Nej ibland förstår jag dom som gifter sig med en 80-årig gubbe och hoppas att han skall trilla av pinn.. krasst sagt.. Haha. Jag skall genast ge mig på att testa den nya jag köpte billigt på Lindex då, så du får veta hur den är.. :)



Kissen: Det är det sannerligen.. Kul att höra! :) Det är samma här, jag slukar bloggar som handlar om sånt.. :)



Tack detsamma!



Sandy: Tack för tipset.



Johanna: Rätt gissat! Det är Garnier.. :) Jag tror att jag skall hedra dom med ett litet inlägg.. :)

2009-04-27 @ 08:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0