Testat: LdB Creme Rich with Shea for very dry skin

Den tredje produkten av de jag handlade tidigare och skrev om här är en bodylotion för mycket torr hud.




"Creme Rich Lotion är baserad på 100% vegetabiliska oljor och innehåller en extra hög halt av vegetabiliska oljor bland annat från Sheanötter. Det gör att din hud får massor av naturlig fukt som snabbt går ner i huden utan att täppa till porerna och utan att kladda. Dessutom reparerar vegetabiliska oljor torr och skadad hud. Creme Rich har den klassiska och milda LdB doften. Innehåller LdB Energy ComplexTM som tillför energi till din hud vilket ökar syresättningen och cellförnyelsen. Det gör huden fastare, smidigare och ger den mer lyster."


Jag har kommit på mig själv att ofta välja produkter med shea i, jag brukar ofta gilla dessa då de funkar bra på min hud. Den här lotionen är inte så dum, den går ganska bra in i huden men man får inte ta för mycket för då tycker jag det blir lite som en hinna utanpå huden men den funkar på min torra hud. Det är samma här som jag tidigare skrev om duschkrämen dock, det är inte en produkt som ger lyxkänsla pga doften. Jag tycker deras klassiska doft är riktigt tråkig och väldigt mycket åt tvålhållet, det drar ned betyget lite i mitt fall då jag gärna har någon annan doft på bodylotion. Men på plussidan så är den inte särskilt skarp och man luktar ju ändå fräscht. Det är en bra produkt och inte särskilt dyr och skulle de byta doften skulle jag nog tycka om den ännu mer. Jag har nyligen köpt den gamla förpackningen av duschkräm och bodylotion i sheavarianten och den luktar ju så otroligt gott, förstår inte varför de bytte doft egentligen. Men förpackningarna är finare nu i alla fall och mer lätthanterliga tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller helt med! Och varför bytte de doft? Den förra med shea doftade ju så gott.

2009-08-28 @ 17:54:56
Postat av: Anonym

Hupps, det var alltså jag som skrev den kommentaren. :)

2009-08-28 @ 17:55:41
Postat av: Kajsa Kavat

Nämen, vart försvinner namn, e-post o.s.v.?



/Kajsa K

2009-08-28 @ 17:56:32
URL: http://kajsaskosmetik.blogspot.com
Postat av: marybeth

Kajsa: Roligt att höra! :) Ja, jag fattar inte, den luktar ju totalt ljuvligt den första doften och sen så gör dom om den och låter den lukta så där tråkigt.



Ja du, jag vet inte varför blogg.se gör så där ibland, jag tror att det är att den liksom inte hämtar upp namn och det som det ska, det verkar som det krånglar ibland.. suger i alla fall..

2009-08-28 @ 19:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0