Testat: LdB Hydra Sensitive Shower with Aloe Vera for sensitive skin

Här har vi en annan av produkterna jag köpte och skrev om tidigare här och det är duschkrämen för känslig hy.




Så här säger LdB själva om produkten i fråga:

"Hydra Sensitive Shower innehåller växtextraktet Aloe Vera som är extra milt och lugnade för din hud. Denna krämiga och mjukt löddrande duschkräm innehåller endast vegetabiliska oljor som skyddar din hud mot vattnets uttorkande effekt. Hydra Sensitve har den klassiska och milda LdB doften. Innehåller LdB Energy ComplexTM som tillför energi till din hud vilket ökar syresättningen och cellförnyelsen. Det gör huden fastare, smidigare och ger den mer lyster."                  


Vad tycker då jag? Detta är en bra vardagsduschkräm, den är inte särskilt lyxig men den känns bra för huden och jag känner mig inte torr och flagig efter att ha använt den. Det här med att den tillför huden energi som ökar syresättning och cellförnyelsen vet jag inte vad jag ska säga om men visst, man blir ren, den torkar inte ut huden och funkar helt okej. Doften är trist, den klassiska LdB-doften och den är väl ingen favorit så den tycker jag drar ned betyget även om det luktar fräscht och rent. Vore det inte för att den doftar som den gör skulle jag nog tycka att den kändes lite lyxigare att använda, för som sagt min hud verkar gilla den..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0