Ett försök till fransk manikyr, del 1

Höll på mycket med fransk manikyr för många år sedan men slutade sedan för att mina jobb slet på nagellacket och senare hade jag även ett jobb där jag inte fick ha nagellack överhuvudtaget.

Men nu blev jag så sugen när Vacker&Underbar skapade Nailmail, en tjänst där man kan prenumerera på nagellack, jättefiffigt!  Det första man kunde köpa var China Glaze's kit med fransk manikyr, det fanns tre olika färgkombinationer och jag kunde dock inte bestämma mig för vilket av kiten jag skulle ta och blev därför inte medlem i tid utan missade lacken. När jag sedan läste att det fanns några kvar och att dom såldes på Tradera slog jag till på ett kit.. :) Det finns fortfarande kvar kit på Tradera så om ni är sugna finns chansen kvar ;) Bara att söka på China Glaze så finner ni dom.


Idag låg det ett paket i postlådan och det var mitt kit jag köpt på Tradera Jag valde det kit som heter Inner Beauty, det är väl det som är det  mera klassiska  av kiten och jag gillar en klassisk fransk manikyr. Alltså, alla är ju fransk manikyr men dom andra har lite andra nyanser, för att förtydliga bara.. I alla fall så har jag alltid tyckt att det ser så fräscht och snyggt ut.

Här är kitet:



Jag kunde såklart inte låta bli lacken någon längre stund utan jag testade i eftermiddags för första gången, det gick väl sådär men ni får se en liten bild i alla fall.. jag har tyvärr inte så tjusiga naglar som många andra har men dom får duga :) Dom är ganska kantiga och små men blir ganska långa, dock inga såna där tjusiga klor som många har, jag avundas er som har såna.. :) Nu är det i alla fall övning som gäller  så jag får in snitsen ;)  Får nog investera i ett sånt där överlack som gör att det torkar fortare också..


Och här är mitt första försök:


Kommentarer
Postat av: Karin

Snyggt!

Har du gått med så du får zoya nu då? Eller blir det Tradera igen? ;)

2009-01-08 @ 01:18:38
URL: http://www.vackerunderbar.se
Postat av: Marybeth

Tack! Önskar bara att jag hade lite roligare naglar.. får kanske börja med lösnaglar igen, om jag har ork.. :)



Jag har inte gått med så det blir nog Tradera denna gången också i så fall, haha :)

2009-01-08 @ 02:05:04
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0