Dove Summer Glow + SPF 15 Beauty Body Lotion

Jag var inne en sväng på Dove's hemsida nyss, jag gillar den för att dom uppdaterar ofta och man kan då läsa om deras nyaste produkter.

Dove Summer Glow Beauty Body Lotion har ju funnits ett tag, en för ljus hy och en för mörkare hy. Sedan kom den med shimmer och efter det två stycken att använda i ansiktet (en för ljus hy och en för mörk).

Nu har det tydligen kommit en till som faktiskt inte hört något om alls och den låter ju toppen! Dove Summer Glow + SPF Beauty Body lotion. Förutom att den, precis som de andra ger fin färg steg för steg, skyddar den också mot solen eftersom den har SPF 15. Inget att ha om man är ute hela dagarna i solen för då behöver man ju betydligt mycket bättre skydd än så, men för oss som inte har jobb utomhus eller så och slarvar med solskyddet kan det ju vara en riktigt bra grej? Jag tänker i alla fall testa, SPF är aldrig fel och produkten för övrigt är inte dum heller och det är bara att inse - jag slarvar med solskyddet.  

Lite saxad info från Dove's hemsida:

"Dove tycker inte att solens skadliga strålar ska vara något hinder för att få en hälsosam solbrun hud. Därför har Dove utvecklat Summer Glow bodylotion + SPF 15. Förutom att intensifiera och jämna ut din naturliga hudfärg med fuktighetsgivare och fin brun-utan-sol-effekt skyddar den din hud från daglig exponering mot solens skadliga UVA- och UVB-strålar. Samtidigt bygger den gradvis upp en hälsosam, vacker och naturligt solbrun hudton."

Dove har även en länk till en sida där man kan kolla upp vad deras produkter innehåller, det kanske kan vara intressant för en del av er innehållsförteckningsläsare? Själv är jag väldigt dålig på att kolla innehållsförteckningar på produkter, sådant kollar jag bara på det jag äter pga min allergi.. Här hittar ni sidan!


Såg även nu när jag kikade lite till att de gjort om Dove Summer Glow Face Moisturiser också, de har lagt till SPF 15 i dessa med vilket ju är jättebra, jag har den gamla utan solskydd. Jag har lite svårt för att använda BUS i ansiktet faktiskt, rädd att det ska bli flammigt och det är ju betydligt mer synligt där än på armar eller ben.









En produkt ni blir nyfikna på? Har ni hört talas om den innan eller sett den i affären redan? Har ni kanske testat den?



Kommentarer
Postat av: Kerstin

Jag har sett den någonstans, kan ha varit ICA. Den såg inte dum ut! Kanske ska man slå till på en sån? Jag är annars på jakt efter Nutribronsen, men vill helst ha den med både brons och slim (jag vet att det egentligen inte funkar, men placebo ska inte underskattas!). Undras tro om den finns kvar?

2009-06-25 @ 09:29:49
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: marybeth

Kerstin: Jaså? Jag skall nog kika på den tror jag.. det är ju lite smart att ha solskydd i samma så man slipper kladda med flera sorter.. Ah, jag har aldrig sett den med slim men såg den när jag googlade lite efter bilder förut. Bronze visste jag inte heller fanns? Verkar som jag missat nåt? Precis, tror man mycket på nåt så brukar det göra underverk, men jag tror ändå att det gör lite skillnad att ha en sådan med slimmande effekt, borde vara nåt i den som gör nån nytta?

2009-06-28 @ 19:42:11
Postat av: Kerstin

Man kan ju alltid hoppas =)

2009-07-01 @ 11:50:20
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: marybeth

Kerstin: Ja, jag tycker vi hoppas ;)

2009-07-05 @ 20:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0