Nytt i kroppsgunkskorgen - LdB gunk

Jag firade lönen förut med att inhandla lite nytt kroppsgunk, alltid trevligt. 


Ica hade extrapris på LdB, var 2 st för 35 kr eller något sådant, minns inte exakt just nu och det är ju inte så dumt. Jag tycker LdB alltid haft bra produkter och nu när de bytt utseende på flaskorna så tycker jag dessutom dom ser finare ut också, lite mer lätthanterliga även.

Jag slog till på LdB Creme Rich with Shea for very dry skin och LdB Hydra Sensitive Shower with Aloe Vera for sensitive skin. 

Det förstnämnda är en lotion för väldigt torr hud och det passar bra in på min hud som alltid är torr. Lite saxad info från LdB.se: 

"Creme Rich Lotion är baserad på 100% vegetabiliska oljor och innehåller en extra hög halt av vegetabiliska oljor bland annat från Sheanötter. Det gör att din hud får massor av naturlig fukt som snabbt går ner i huden utan att täppa till porerna och utan att kladda. Dessutom reparerar vegetabiliska oljor torr och skadad hud. Creme Rich har den klassiska och milda LdB doften. Innehåller LdB Energy ComplexTM som tillför energi till din hud vilket ökar syresättningen och cellförnyelsen. Det gör huden fastare, smidigare och ger den mer lyster."

Jag har för mig att den här hade en annan doft när den introducerades (fick ett gratisprov på den då), men nu när de bytt utseende på flaskan verkar det som att de tagit tillbaka den klassiska doften.


                            


Sedan tog jag faktiskt inte duschkrämen i samma serie som lotionen, alltså shea, utan jag tog istället aloe vera varianten. Den är gjord för känslig hud och det passar också in på min hud, bra va? Lite saxad info igen: 

"Hydra Sensitive Shower innehåller växtextraktet Aloe Vera som är extra milt och lungnade för din hud. Denna krämiga och mjukt löddrande duschkräm innehåller endast vegetabiliska oljor som skyddar din hud mot vattnets uttorkande effekt. Hydra Sensitve har den klassiska och milda LdB doften. Innehåller LdB Energy ComplexTM som tillför energi till din hud vilket ökar syresättningen och cellförnyelsen. Det gör huden fastare, smidigare och ger den mer lyster."                                                            




Sedan slank det även med en peeling, även denna från LdB, Vitalizing peeling with Silk for normal skin. Jag behövde en ny peeling, min förra från Loreal är nästan slut och denna kostade runt 30 kr, ingen större förmögenhet så varför inte testa. Saxad info igen då:

"En effektiv peeling som samtidigt rengör din hud. Vitalizing Peeling innehåller äkta Silke som gör huden mjuk och len samt naturligt Betain som återfuktar. Tar bort döda hudceller för en frisk och vacker hud. Så mild att den kan användas varje dag. Vitalizing Peeling har en blommig och skön doft."





Nu skall här testas.. :) 

Jag kan rekommendera Ldb's hemsida, den är väldigt snygg och informativ och det verkar som att dom uppdaterar den ofta så att nyheter finns med.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Peelingen låter härlig! Och 30 spänn är ju inte så pjåkigt :)

2009-06-04 @ 11:15:20
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: marybeth

Johanna: Ja, visst gör den? Jag gillar billiga grejer, då kan man slösa lite ;)

2009-06-05 @ 12:07:30
Postat av: kerstin

Låter som fina grejer! Peelingen blev jag extra nyfiken på, det är ju aldrig fel med bugdetvarianter =) Berätta gärna mer om hur den är när du vet!

2009-06-06 @ 12:28:29
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kerstin: Ja jag tycker inte dom verkar så dumma.. :) Peelingen skall jag testa nästa gång jag duschar tänkte jag, så får vi se.. skall bli spännande!

2009-06-06 @ 12:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0