EOTD - enkel partymejk steg för steg

I lördags var det ju tjejfest och det var så himla mysigt.. träffade lite nya tjejer och dom var underbara! Trivdes verkligen jättebra med dom. Fick jättemånga komplimanger för mina lösfransar, dom kunde inte förstå att jag kunde sätta dit dom så perfekt. Sedan åkte vi till ett uteställe och fortsatte festen, det var en riktigt lyckad afton.

Jag tittade igenom de få bilder jag hann ta (innan mitt kamerabatteri laddades ur) på min mejk i lördags och dom var verkligen inget att ha, därför har jag återskapat min mejk idag för att ta bättre bilder. Jag har bara gjort den på ena ögat så det blir inga bilder på båda ögonen, tänkte att ni får en liten steg för steg guide till hur jag gjort min barnsligt enkla partymejk istället.. :) Jag gillar den här enkla mejken, den ser rätt piffig ut och eftersom jag älskar 50- och 60-tal är det extra kul att göra en sådan här mejk matchat med röda läppar.. :)

Dom här sakerna använde jag:

          

     

(bilderna är klickbara)
  

Bild 1 - MAC Paint pot i färgen Bare study
Bild 2 - IsaDora Light & Shade Eye Shadow nr 09 Brilliant oyster (enbart den ljusa delen)
Bild 3 - Loreal Color Appeal Platinum nr 151 Pure gold
Bild 4 - Ardell Fashion Lashes nr 121
Bild 5 - Ardell Waterproof Lashgrip Eyelash Adhesive
Bild 6 - Barry M Intense Black Eyeliner Pen (använder annars H&M's egna svarta flytande dipliner men i lördags testade jag med denna, fungerade lika bra det)

(Ibland använder jag också en mascara för att fösa samman mina egna fransar med lösfransarna, dock gjorde jag inte det denna gång. Till ögonbrynen brukar jag använda en mörkbrun ögonbrynspenna och ögonbrynsfix från H&M, det har jag också hoppat över nu)


      

    

(bilderna är klickbara)

Bild 1 - Helt osminkat, den bistra sanningen ;)
Bild 2 - Efter att ha lagt paint poten Bare study över hela ögonlocket upp till ögonbrynet
Bild 3 - Här har jag lagt den ljusa delen från IsaDora-skuggan på samma sätt som jag lade paint poten
Bild 4 - Nu har jag även applicerat Loreals guldskugga över hela ögonlocket upp till ögonbrynet
Bild 5 - Här har jag nu satt dit lösögonfransen med hjälp av limmet
Bild 6 - Eyelinern ditmålad för att täcka eventuell skarv och för att få lite mer markering av ögat


Taada! Då var det färdigt! Ni får bortse från det ofixade ögonbrynet, det står lite åt alla håll och kanter men det bjuder jag på ;)


  

(bilderna är klickbara)






Vad tycker ni om min första steg för steg EOTD? För otydligt? För snål med infon? Jättebra? Jag blir jätteglad för era åsikter!



Kommentarer
Postat av: Kajsa Kavat

Snygg makeup, klassisk och fin. Kul med en tutorial också!

2009-03-30 @ 23:00:07
URL: http://kajsaskosmetik.blogspot.com
Postat av: Inthemake

Kanooonsnyggt :p bra tutorial...

2009-03-31 @ 11:44:08
URL: http://inthemake.se
Postat av: Kerstin

Både kul o bra, tycker jag =)

Snygg mejk, också!

2009-03-31 @ 17:40:51
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nice, duktiga du.

2009-04-01 @ 09:04:31
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: sminkjante

Fin makeup, linern är jättebra gjord. Fin tutorial, synd att de sista bilderna blev lite mörka.

2009-04-02 @ 16:54:56
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Marybeth

Kajsa Kavat: Tack! Kul att du gillade den.. :)



ITM: Aaw, tack :) Roligt att höra!



Kerstin: Jättekul att höra att du tycker det! :) Tack!



Purplerain: Tack! :)



Sminkjante: Åh, tack vad snällt sagt :) Kul att du gillade den. Ja dom blev en aning mörkare än dom tidigare bilderna men jag valde ändå att ta dom då dom visade guldet så fint.. :)

2009-04-02 @ 20:51:00
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Kul med en steg ör steg! Snygg makeup också!

2009-04-04 @ 07:47:36
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sminkan: Kul att det är uppskattat, tycker själv om sådana inlägg så ville testa att göra ett själv. Tack så mycket! :)

2009-04-04 @ 12:43:00
Postat av: Emma P

Snyggt! Det är alltid tjusigt med neutrala färger och lösfransar!

2009-04-14 @ 20:37:23
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Marybeth

Emma P: Tack! Jag tycker också det.. det är nog lite utav min grej.. :)

2009-04-22 @ 09:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0