Mascaradilemmat och när vardagen fångar en.

Här är det energifattigt just nu och det innebär att det inte blir mycket annat än jobb, äta och sova.

Jag har upptäckt en sak hos mig som jag tycker är trist, nämligen att vardagen fångat mig. Jag går upp alldeles för tidigt på morgonen och jag märker hur jag sållar bort fler och fler saker för att allt ska bli så enkelt som möjligt.

Just nu är det nog det här med mascara som är mest tydligt, nämligen att jag inte för allt i världen kan komma mig för att öppna en ny mascara för jag har en förmåga att alltid misslyckas med mascaror första gången jag provar dom, dom är klibbiga och allmänt svårlagda, efter någon vecka eller så brukar jag komma överens bättre med dom. Jag har länge kört med Mirenesse's Secret weapon super long och nu börjar den vara på upphällningen, vad gör man då? Normalt folk brukar väl ta en ny men nej nej, inte jag. Jag tar min kära gamla Loreal Double extension beauty tubes som fortfarande är i väldigt fräscht skick och kör med den istället, bara för att slippa öppna en ny, jag - som egentligen älskar att testa nya saker? Jag kan inte komma på någon annan anledning än att vardagen fångat mig.

Nu tänker ni att jag kan ju testa en ny mascara på helgen eller hur? Också min tanke, men då har jag fortfarande det där besväret med att den krånglar och det är frusterande, särskilt om jag skall iväg någonstans. Skall jag däremot inte iväg eller ut överhuvudtaget borde det ju inte vara något problem men se då är det jobbigt istället för att jag måste ta bort den. Snacka om att ha blivit bekväm..

Jag blev faktiskt lite rädd efter att ha skrivit det här inlägget så jag måste nog gå och testa en mascara nu, det får bli Max Factor's False lash effect först, mest för att mamma (som jag fick mascaran ifrån i julklapp) undrade häromdagen om den var bra.. Men sedan blir det Maybelline's Define a lash, jag är nämligen väldigt sugen på att se hur den är också.. Egentligen, om jag bortser från bekvämlighet och den första veckans krångel. Får se, nästa vecka kanske jag t om kan lägga ögonskugga på morgonen, snacka om framsteg i så fall ;) Just nu är det MAC's Paint pot i färgen bare study då och då bara.

Kommentarer
Postat av: inthemake

haha, ibland orkar man ju bara inget alls...hoppas du får tillbaka din energi snart ;) kram

2009-03-02 @ 14:07:05
URL: http://inthemake.se
Postat av: Marybeth

Inthemake: Precis, man är som en urlakad disktrasa typ! Usch.. Tack så mycket! Kram! :)

2009-03-02 @ 20:53:23
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: sminkjante

Vardagen kan verkligen koppla greppet så att man itne orkar..

2009-03-05 @ 10:53:12
URL: http://sminkjante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0