Recension: Kabukiborste nr 2 från Lindex

Återigen har jag köpt en kabukiborste från Lindex, jag tycker om att testa nya i hopp om att finna någon ännu bättre än den jag vanligtvis använder, Id:s kabukiborste.

Jag har tidigare recenserat en från Lindex och om ni är intresserade finner ni det inlägget här.

Denna kostade mig 49 kr och enl. förpackningen skall den vara "made of natural hair", vad det kan vara för sorts hår har jag ingen aning om dock.

Så, är den bra då? Jag har testat den några gånger nu och jag jämför den med min kabuki från Id vilken är den jag använder varje dag annars till att lägga min mineralfoundation från Id. Jag saknar lite stuns i borsten och det är nog det som gör att jag hela tiden går tillbaka till Ids variant, den har liksom stuns och är väldigt tät och ganska kompakt vilket jag tycker gör det lätt att arbeta in foundationen i huden, det blir ett bra resultat med den. Den här borsten från Lindex gör dock applicerandet svårare för att den är lite för mjuk och liksom inte arbetar in foundationen på samma sätt, jag testade den med mitt puder, mineral veil från Id, och till det tycker jag den fungerar bättre. Så för min del är detta ingen borste jag kommer lägga mineralfoundation med men som går bra till puder.

Men, alla har ju olika appliceringsteknik och tycke i hur man vill att ens borste skall vara så den är ändå värd att testa, 49 kr är ju överkomligt.








Betyg: 2/5


En helt okej borste men som för mig inte riktigt har vad jag söker när det gäller att lägga mineralfoundation, till puder och annat fungerar den helt okej. Priset är överkomlig vilket ger ett plus i kanten.



Kommentarer
Postat av: kerstin

Spännande! Jag har inte provat någon av de finare varianterna,utan gått på budgetsegmentet direkt. Nyligen skaffade jag en från Viva la Diva, och blir jag inte nöjd med den kanske jag borde brova från lindex. Det är egentligen lite svårt att veta vad man letar efter när man inte har någon fullpoängare att jämföra med =)

2009-05-19 @ 08:29:18
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Ninni

Everyday minerals Long handled kabuki är den absolut bästa jag testat - helt underbart mjuk och kompakt som få. Inte dyr heller.

2009-05-19 @ 10:21:33
Postat av: Marybeth

Kerstin: Åhå, en från VLD alltså, hur tycker du att den är? Alla söker ju olika och jag tycker inte att man egentligen förstår hur bra en kan vara förrän man hittar en bra, man liksom nöjer sig med det man har :)



Ninni: Jag har länge tänkt testa den men det blir aldrig av att jag beställer den.. :) Kul med tips! Vilka mer har du testat? Någon man bör undvika?

2009-05-20 @ 11:57:40
Postat av: Heartcore

Den såg söt ut i alla fall :)

2009-05-26 @ 13:40:11
URL: http://www.heartcore.se
Postat av: marybeth

Heartcore: Ja, den är fin :)

2009-05-28 @ 09:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0