Dirty Dancing

Dirty Dancing är en film som jag alltid kommer att älska, Johnny är killen som jag alltid önskade skulle komma och svepa iväg med mig när jag var yngre. Att det sedan är dans och musik som jag älskar dessutom är bara ett plus. Men vad trött jag blir på Baby ibland, nördigare får man ju leta efter då och då men åh vad jag önskat att jag var hon. Många gånger. Men, ändå, Johnny är ljuvlig. Kan inte tänka mig någon annan än Patrick Swayze i den rollen och den filmen kommer jag alltid minnas och titta på då och då.

Det är otroligt sorgligt att Swayze lämnat oss, han var speciell.

Om ni undrar varför jag kom på att skriva om Dirty Dancing just nu så är det för att den går på SVT1 just nu, fint av SVT att sätta in filmen för att hedra Swayze tycker jag.



(bild lånad härifrån)

Kommentarer
Postat av: Kabuki-Emma

"Nobody puts Baby in the corner!" Underbart! Dirty Dancing kom när jag gick i sexan, jösses vad bra vi tyckte den var. En klasskompis hade soundtracket och på varje roliga timmen och skolans dag hade vi en ny dans inrepad...

2009-09-20 @ 19:30:45
URL: http://www.kabukibeauty.blogspot.com/
Postat av: marybeth

Emma: Totalt underbart! Jag minns inte riktigt hur gammal jag var när den kom... måste kolla vilket år de gjorde den.. 1987 tydligen. Då var jag bara 2 år men vi upptäckte den nog i ungefär samma ålder som ni gjorde och wow vilken film man tyckte att det var :D

2009-09-22 @ 17:48:03
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0