Nyfiken på: bareMinerals SPF 30 Natural Sunscreen

Skrev ju för ett tag sedan att jag inte ens orkar tänka så pass mycket att jag kan skriva några vettiga inlägg men efter att ha klickat runt lite i cyberspace hittade jag en produkt som jag bara måste skriva en snutt om, jag är nämligen såååå nyfiken på den och habegäret är gigantiskt.

Solskydd är ju något alla borde använda och jag är tyvärr ganska slarvig med det, till mitt försvar får jag väl säga att jag sällan är längre stunder i solen. Förra året köpte jag dock en kräm till ansiktet till de få gånger jag verkligen skulle vara ute och grillas. Det funkade rätt så bra men jag upplever alltid att basen inte riktigt sitter lika bra som den gör ändå, jag har ju dessutom lite lite SPF i min mineralfoundation från bareMinerals (id) och det har väl varit min räddning innan.

Men nu läste jag om en så fiffig produkt från just bareMinerals, ett solskydd i pulverform med SPF 30!

Lite information från bareMinerals hemsida:

"UV-skydd och fräsch lyster – utan solcremens feta känsla.
SPF 30 Natural Sunscreen ger ett högt och effektivt UV-skydd i mineralform, som appliceras med en inbyggd borste. Fungerar både under och ovanpå din foundation – och till skillnad från solskyddscremer kan den återappliceras utan att förstöra makeupen. UV-skyddet kommer från mikroniserad titaniumdioxid som inte täpper till huden och som även passar känslig hud.

Använd dagligen som anti-age-produkt, när du vistas i solen eller när du helt enkelt vill skippa makeupen men ändå ha skydd och lyster.

SPF 30 Natural Sunscreen finns i tre nyanser: Light, Medium och Tan. Produkten ersätter ej bareMinerals Foundation SPF 15 utan är ett fantastiskt komplement med lika naturliga ingredienser. "









Visst låter det fiffigt? Borde väl kunna funka ganska bra eller vad tror ni? Jag är verkligen ingen expert på solskydd men jag tycker i alla fall att det låter bra och jag är frestad att testa den.






Kommentarer
Postat av: Emma P

Jag tilltalas mkt av idén med såna här produkter. EM hade ngt liknande har jag för mig men är inte säker på om den finns kvar. Sen är ju frågan hur effektivt det är. alltså om det verkligen skyddar lika mkt som en kräm.

2010-04-13 @ 18:05:58
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fröken Frodig

Skrev just en lång kommentar, men den kom nog inte fram. I kort version: har köpt(inte från bareminerals), testat nån enstaka gång och gillat, glömt av, men du påminde mej och nu måste jag plocka fram spf-pudret igen!

2010-04-13 @ 19:13:46
Postat av: Kerstin

Jag är också både nyfiken och frestad =)

2010-04-14 @ 11:42:32
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Andréa

Den vill jag också testa! :)

2010-04-14 @ 20:29:17
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: marybeth

Emma P: Samma här! Det verkar oerhört fiffigt.. Ah, jag har väldigt dålig koll på EM men det kan ju vara ett väldigt bra budgetalternativ då? Id är ju inte kända för att ha billiga priser direkt.. >.< Borde det inte kunna vara ungefär lika effektivt? Jag tänker mig att pulvret är ungefär samma sak som man har i en kräm fast man sedan tillsätter vätska, men det kanske inte är riktigt korrekt? Jag vet inte heller..



Fröken Frodig: Åh, vad tråkigt det är med blogg.se ibland! Oh, upplevde du att det funkade? Tyckte du om att det var i puderform och inte som en vanlig kräm? Berätta gärna mer! :)



Kerstin: Visst verkar det spännande! Det som frestar mig mest är att slippa kladdiga krämer..



Andréa: Visst blir man riktigt nyfiken på det! :)

2010-04-20 @ 22:05:28
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Anna

I.d´s solskydd är jättebra. Man slipper kladdiga krämer och pudret känns fräscht och ger också en fin matt finish. I början är det lite trixigt att veta hur man ska applicera. Man blir lite osäker på om man fått på något på borsten, men man lär sig efter ett tag hur man ska bära sig åt. Det är samma teknik som i de nya borstarna från i.d: Refillable buffing brush.

2010-05-05 @ 21:18:52
Postat av: Anna

Hej Marybeth, kan inte du höra av dig till mig, det gäller i.d, mvh Anna

2010-05-05 @ 21:24:19
Postat av: Louise

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2012-03-18 @ 19:01:19
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0