Budgettips: H&Ms ögonbrynspenna

Jag tänkte att jag fortsätter lite med mina budgettips och tar en produkt som går hand i hand med mitt tidigare tips. Från ögonbrynsfix till ögonbrynspenna och det är ännu en produkt från H&M dessutom,  dom är bra på det här med schyssta produkter till lågt pris faktiskt!

H&Ms ögonbrynspenna finns i flera nyanser och jag valde den som heter mörkbrun och den passar mina ögonbryn perfekt. Jag använder inte ögonbrynspenna dagligen då jag har ganska mörka och okej ögonbryn utan att fylla i dom utan det blir mest då jag sminkar mig till fest eller så.

Jag tycker H&Ms ögonbrynspenna är alldeles lagom hård för att vara enkel att måla med, den ger bra färg.  En av mina väninnor tyckte den var för hård och att den inte gav färg men då gav jag henne rådet att vässa den och efter det tyckte hon att det fungerade bättre så det kan vara bra att tänka på om man upplever samma sak. Jag hade nämligen precis samma problem första gångerna jag använde den.

Jag tycker att hållbarheten är ok, jag upplever inte att färgen försvinner utan den är där tills jag tar bort mitt smink.


Borsten som sitter på korken funkar helt okej att sudda med om jag lyckas måla för skarpa linjer, visst det är inte den bekvämaste och mjukaste men den gör sitt jobb de gånger jag behöver den.

Sammanfattningsvis tycker jag att den här pennan funkar alldeles utmärkt, jag ser ingen anledning att leta efter någon annan i det här fallet heller. För 29,50 kr tycker jag dessutom den är ett klart budgetfynd!

                    
  




Kommentarer
Postat av: Basteth

Gud, vad du kommer med bra tips. Nu har du en liten award liggande hos mig.;)

2010-02-23 @ 14:58:48
URL: http://skorochmaskara.blogspot.com
Postat av: kerstin

Det har du verkligen rätt i! Jag har haft denna länge, länge och spanar bland spännande märken efter ngt nytt till brynen, men det är faktiskt onödigt =)

2010-02-23 @ 21:27:04
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: marybeth

Basteth: Men hur rar är inte du då! Vad jätteglad jag blir! :) Tack! Roligt att du tycker om tipsen också.. :)



Kerstin: Visst är den bra! :) Det är konstigt det där, fastän man har en produkt sm man gillar vill man alltid testa nytt ändå...

2010-02-24 @ 20:32:36
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Basteth

Det är ju också ett bra sätt iofs.. Att shoppa i sina egna lådor.. Att inse att man inte behöver spana vidare om man redan har något som funkar.. Det där med att använda upp och sedan köpa nytt är det nog många av oss har svårt med..;)

2010-02-24 @ 20:41:59
URL: http://skorochmaskara.blogspot.com
Postat av: marybeth

Basteth: Ja, det är det.. det är svårt att inse bara.. Men jag har blivit lite bättre på det och brukar försöka hindra mig själv när jag kikar på något som jag vet att jag har många liknande av.. ibland går det och ibland går det inte... Att det ska vara så svårt ;)

2010-02-24 @ 21:45:04
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Emma P

Intressant. Jag har brynfixen och tycker den är bra så också brynskuggan och tydligen kan också pennan vara värd att spana in. Mitt problem när det gäller brynpennor är att jag använder mkt! Ja inte varje dag för jag sminkar mig faktsikt inte särskilt ofta just nu, men när de väl är framme så målar jag mkt med dem. Således sliter jag ner spetsen i ett nafs och får därför nästan vässa dagligen. Just detta har fått mig att vända ryggen till pennor som måste vässas och istället sluta uppskruvningsbara pennor och brynskuggor i min famn. Ska dock hålla denna penna i åtanke om jag behöver ny penna vid ngt tillfälle. Min favorit från Clarins har dessvärre utgått, som tur är har jag ett gediget lager:D

2010-02-25 @ 10:56:50
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag håller helt med dig! Jag använder själv den pennan (i samma nyans dessutom) och har inget som helst behov av att hitta en bättre.

2010-02-26 @ 19:40:52
URL: http://kajsaskosmetik.blogspot.com
Postat av: marybeth

Ja jag gillar verkligen pennan och brynfixen. Jag har brynskuggan också men den har jag inte riktigt kommit överens med än, jag har bara testat den ett fåtal gånger också så jag får nog öva lite mer först.



Ah, det förstår jag att det blir ett tråkigt inslag att behöva vässa den varje gång då i princip, det går väl bort en hel del också för att få en bra spets med.. Uppskruvningsbara pennor tycker jag är suveränt när det gäller eyeliners och så.. jag har inte testat några sådana för ögonbryn dock, vilka har sådana? Det som är bra med den här är ju att den inte är dyr så det är ju inte så att man känner att det är någon större förlust att väsa bort mycket, alltid nåt.. om man nu känner för att testa dvs.. :) Har man som du hittat något man föredrar kanske det är trist att köpa något som man eg inte gillar.. Ah, vad tråkigt att den utgått! Jag förstår inte varför saker man gillar alltid ska utgå.. Lager låter bra dock!



Karin: Vad roligt att du också gillar den.. :) Vi har tur som hittat en så bra nyans också, jag kan tänka mig at nyanserna inte passar alla.. Jag känner samma här, jag har inget behov av att leta andra :)

2010-02-28 @ 12:31:53
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Emma P

Usch ja, avskyr när de plockar bort bra grejer! Dessutom ersatte de den med en vanlig som man måste vässa, varför?! Tur att jag har bunkrat:)



Märken jag känner till som har uppskruvningsbara pennor är Kanebo, Clinique (rekommederar inte, men de har), kanske Estée Lauder och så Nyx. Har stått och fingrat på Kanebos men den är så dyr och jag är inte helt övertygad att färgerna är så bra. Nyx pennor har jag dock allvarliga planer på att testa, de är ju billiga och har en del guldkorn...

2010-03-01 @ 10:17:40
URL: http://sminkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0